اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آمدی جانم به قربانت اما حالا چرا

ستارگان بی‌آسمان در انتظار چشم‌های بی‌نشان

اینجا ستارگان بسیار پرنورتر از ستارگانی که ما سال‌هاست در آسمان رصد کرده‌ایم می‌درخشند، اینجا به آسمان نزدیک‌تر است اینجا به خدا هم نزدیک‌تر است.

ستارگان بی‌آسمان در انتظار چشم‌های بی‌نشان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، ساعاتی بعد از انتشار گزارش فارس از وضعیت پیرمردی که در تنها و غریبانه در کنج بیمارستان سراب در انتظار دیداری با فرزندان و بستگانش بود متأسفانه خبردار شدیم که این پیرمرد رنجور و تنها تسلیم تقدیر شده و به جای بیمارستان از دنیا مرخص شد.

هر چند که مهر پدرانه این پدر غریب قلم عفوی بر نامهری‌های روا شده بر او خواهد بود اما حضور دیرهنگام فرزندان و بستگان اجازه نداد تا او حرف‌های پایانی‌اش را با عصاره‌های جانش درمیان نهد.

بستگان این پیرمرد در حالی در بیمارستان سراب حاضر شدند که چشم‌های بیمارشان مدتی بود بسته شده و آنها به ناچار باید با کنار زدن کاور با پیکر بی‌جانش خداحافظی می‌کردند و برگه ترخیص بیمارستانی این بار توسط آنها پرداخت شد.

ستارگان بی‌آسمان

اینجا جای عجیبی است، اینجا ستارگان بسیار پرنورتر از ستارگانی است که ما سال‌هاست در آسمان رصد کرده‌ایم می‌درخشند، ستارگان بی‌آسمان....!

اینجا مرکز نگهداری از سالمندان نیازمند و ناتوان از نظر جسمی و ذهنی روستای سردهای سراب است، کدام زبان توانایی آن را دارد تا این مکان را توصیف کند؟! کدام قلم توانایی آن را دارد تا در تعریف اندوه آن بنویسد.

*اینجا اندوه و انتظار دو حسی است که هر کسی با آن خو گرفته

چشمان همه، اینجا به در است... این عزیزان چشم انتظارند همانگونه که سال‌ها چشم انتظار کودکانشان بودند تا از مدرسه به خانه بازگردند! تا از دانشگاه به خانه بازگردند!

حالا چشم انتظارند تا شاید... شاید پنجشنبه‌ای یا جمعه‌ای فرزندان‌شان بیایند تا آنها را از این چشم انتظاری دردناک دربیاورند اما بسیاری از آنها سال‌هاست که حتی این چشم انتظاری را هم ندارند؛ اما با دل‌های آسمانیشان فرزندانشان را بخشیده‌اند! آری؛ آسمان واقعی اینجاست.

مرکز نگهداری سالمندان نیازمند سراب منتظر عطوفت مردم به پدران غریب و تنهاست

یونس فرجی مدیرعامل مرکز  نگهداری سالمندان نیازمند سراب با توجه به نیاز عاطفی این سالمندان تاکید کرد‌: یک طرح به نام طرح حامی در این مرکز در حال اجراست که خانواده‌ها با مراجعه به مرکز می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کرده و در دیدارهای خود با فرد خاصی از این سالمندان نیاز عاطفی آنان را برآورده سازند.

وی بر توجه بیش از پیش مردم به معلولان این مرکز تاکید کرد و افزوذ: در عید قربان فقط یک نفر گوشت قربانی خود را به سالمندان اختصاص داد که نشان از کم‌توجهی برخی مردم دارد.

فرجی روایت دردناکی از عدم توجه خانواده‌ها به سالمندانشان بیان کرد و گفت: در حال حاضر دو تن از سالمندان این مرکز در بیمارستان در وضعیت بسیار سختی آخرین نفس‌های خود را می‌کشند که مرکز هم قادر به تامین هزینه‌های درمانی آنان نیست و غم انگیزتر از همه اینها آن است که همسر یکی از آنان با ارائه شکایت به دادگاه خواستار نفقه و خانواده دیگری گفته اگر قادر به تامین هزینه درمانی‌اش نیستید اعضایش را بفروشید و ما وقت دیدار با او را نداریم.

ما را چه شده

در حالی که فرهنگ ایرانی و اسلامی ما تکریم و احترام به والدین و سالمندان را مورد تاکید قرار داده اما متاسفانه در مواقعی اخباری ناگوار به گوش می‌رسد.

رها کردن نوزاد چندروزه در خیابان و فوت غریبانه یک پیرمرد در کنج بیمارستان آخرین این نوع اخبار ناخوشایند در منطقه سراب بودند.

به راستی ما چه جوابی برای نیاکان خفته در خاک خواهیم داشت و در دنیای جاودانه‌ها شرمنده این سئوال آنها خواهیم بود که چرا بر باد دادید آنچه ما کاشته بودیم.

انتهای پیام/60002/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول