اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان صورت گرفت

وعده معاون استاندار هرمزگان برای تعامل بیشتر با انجمن نابینایان

معاون توسعه منابع انسانی استاندار هرمزگان در راستای تعامل بیشتر دستگاه‌های دولتی در این استان با انجمن‌ و هیئت‌های ورزشی نابینایان قول مساعد داد.

وعده معاون استاندار هرمزگان برای تعامل بیشتر با انجمن نابینایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی علامه‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) که با حضور جمعی از روشندلان برگزار شد، با بیان اینکه روشندلان باید با دلی آگاه و درونی فعال با مسائل روزمره روبرو شوند، اظهار داشت: این قشر با تاکید بر توانائی‌های چشم‌گیر خود آینده‌ای روشن را برای خویش و جامعه ترسیم کنند.

وی همچنین در زمینه تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری بیشتر با انجمن نابینایان استان و هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان قول مساعد داد.

علامه‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه ابداع و اختراع عصای سفید، افزود: این عصا پرچمی به نشانه استقلال در دست روشندلان است.

وی در ادامه بر لزوم تغییر نگاه جامعه و مسئولان به این قشر از معلولان تاکید کرد و گفت: نگاه ترحم‌ آمیز باید از معلولان نابینا برداشته شود و روشندلان نیز با باور توانائی‌های خود و حضور فعال در اجتماع به این تغییر نگرش سرعت بخشند.

جاسم محمدی مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز با تبریک دهه امامت و ولایت با بیان اینکه معلولیت، محدودیت نیست، گفت: در روشندلان، با وجود معلولیت جسمی بی‌نظیرترین استعدادها نهفته است.

وی در ادامه، پرداختن به بحث اشتغال معلولان را یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی قلمداد کرد و گفت: نوع نگاه معلولان باید به مبحث اشتغال تغییر کند و هر یک از این عزیزان باید با کسب مهارت در پی ایجاد اشتغال برای خود و دیگران باشند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه از افزایش سهمیه استخدامی معلولان در دستگاه‌ها از سه درصد به پنج درصد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با اجرای کامل قانون حمایت از معلولان بتوان گام‌های موثری در راستای مرتفع‌سازی مشکلات معلولان و روشندلان برداشت.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص آموزش نابینایان منعقد شده است.

در پایان این مراسم که به همت انجمن نابینایان استان هرمزگان و با همکاری اداره کل بهزیستی هرمزگان و هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان برگزار شد، از 30 نفر از روشندلان موفق استان از سوی بهزیستی هرمزگان و 11 نفر از روشندلان ورزشکار با اهدا هدیه و لوح تقدیر از سوی هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان تقدیر شد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول