اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی مطرح کرد

مراسمات مذهبی، بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: برگزاری مراسمات مذهبی بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

مراسمات مذهبی، بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلام‌عباس احمدی صبح امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی گفت: دین اسلام به برگزاری مراسم‌های مذهبی به صورت گروهی و اجتماعی توجه و اهمیت خاصی قائل است.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی افزود: این مراسمات دارای آثاری است که باعث وحدت، اتحاد و یکپارچگی در جامعه خواهد شد تقویت روحی را در بین افراد جامعه افزایش می‌دهد و موجب کاهش جرایم در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمات مذهبی بهترین فرصت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

احمدی گفت: هر چند مراسمات مذهبی موجب آثار مثبتی در جامعه می‌شود بعضاً آسیب‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت و آن طولانی شدن مراسمات است که موجب می‌شود نماز صبح دیر اقامه شود.

وی ساماندهی برگزاری مراسمات مذهبی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: گاهاً شاهد افراط و تفریط در مراسمات شاد و عزاداری هستیم و در بعضی از جاها نسبت به بعد تربیتی و خودسازی در مراسمات متاسفانه به ظاهر آنها توجه می‌شود.

احمدی اضافه کرد: هزینه‌های زیاد و سلیقه‌ای به بعضی از وعاظ و مداحان داده می‌شود که این امر موجب رقابت بین مساجد شده است که خود یکی از آسیب‌ها است و باید به آن پرداخته شود.

وی فاصله گرفتن از مراسمات سنتی را یک آسیب بیان کرد و افزود: در بحث نوحه‌خوانی و سینی‌زنی‌ها از نوحه‌ها و سینی‌زنی‌های سنتی فاصله گرفته می‌شود که باید نسبت به این توجه شود.

احمدی یادآور شد: استفاده از اشعار بی‌کیفیت و سبک در نوحه‌خوانی‌ها و تغییر شکل مداحی‌ها باید آسیب‌شناسی شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: عروسی یکی از ماندگارترین مراسمی است که در طول زندگی هر فردی رخ می‌دهد و جزء مراسم همه گیر و فراگیر در جامعه است که آسیب‌هایی در خود دارد.

وی افزود: تجمل‌گرایی‌ها و چشم هم چشمی‌ها در برگزاری مراسم عروسی‌ها، فراموش کردن سنت‌های قدیمی و تقلیدی عمل کردن، هزینه‌های سرسام‌آور عروسی به ویژه در بحث اجاره بهای سالن، غذا و گل‌کاری خودرو، اختلاط زن و مرد و بی‌حجابی‌هایی که در این مراسمات صورت می‌گیرد باید آسیب‌شناسی شود.

وی نسبت به فیلمبرداری از عروسی‌ها و منتشر شدن تصاویر آن‌ها در سایت‌های مجازی هشدار داد.

احمدی ضمن تاکید بر تشکیل کمیته تخصصی در شهرستان دشتی، معرفی الگوی سنتی محلی مراسمات به نسل جدید را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول