اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران:

سبک زندگی امروز بشر مبتنی بر انتخاب است

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و جامعه‌شناس با اشاره به اینکه بیکار امروز کسی است که فنی نمی‌داند،گفت: سبک زندگی امروز بشر مبتنی بر انتخاب است.

سبک زندگی امروز بشر مبتنی بر انتخاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل،محمدرضا سلیمانی صبح امروز در همایش بزرگ عفاف و حجاب(حریم ریحانه) در دبیرستان دخترانه شیوا روستای بوران به بیان ویژگی‌های دوران‌های زندگی انسان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در دوران کودکی انسان کمترین استقلال را دارد با بیان ویژگی‌های این دوران تصریح کرد: این دوران تنها یک ویژگی دارد و آن نیز داشتن همبازی است که به غلط از آن به عنوان دوست نام برده می‌شود.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه نوجوانی خطرناک‌ترین و مهم‌ترین دوره زندگی یک انسان است، افزود: هنر یک انسان خوب این است که 10 سال دوم زندگی خود را به خوبی بگذراند و هر اتفاقی که در زندگی انسان رخ می‌دهد به دلیل توجه نکردن به این دوران است.

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین کلمه در زندگی انسان خدا است و بعد از آن مادر است، یادآور شد: نخستین انحراف یک نوجوان زمانی است که از مادر فاصله می‌گیرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی بحث جامعه‌شناسی و سبک زندگی دنیای امروز بر سر مساله انتخاب است، افزود: سبک زندگی امروز بشر مبتنی بر انتخاب است به ویژه اینکه دختران باید بیشتر مراقب باشند تا این کلمه را به خوبی درک کنند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانی به این دلیل مهم‌ترین دوران زندگی انسان است که دو انتخاب بزرگ زندگی در آن رخ می‌دهد، تصریح کرد: انتخاب رشته و انتخاب رشته شغلی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی است که در این دوران رخ می‌دهد.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه آنچه امروز در آموزش عالی رخ می‌دهد و نوجوانان ناخواسته وارد آن می‌شوند مدرک‌گرایی بدون دریافت علم آن رشته است، خاطرنشان کرد: امروز کشور بیکاری ندارد ولی بیکار زیاد دارد و بیکار امروز کسی است که فنی نمی‌داند.

 وی با بیان اینکه سومین انتخاب نیز حساس‌ترین انتخاب یک انسان است، افزود: این انتخاب شکننده‌ترین و پرهزینه‌ترین انتخابی است که رخ می‌دهد و آن انتخاب است.

سلیمانی با اشاره به اینکه انتخاب همسر بی‌بازگشت است و بر تمامی دوران‌های زندگی تاثیر دارد،گفت: بسیاری از طلاق‌ها زمانی رخ می‌دهد که پایه‌های زندگی بر امری به غیر از شناخت صورت گرفته باشد.

وی دختران نوجوان را به آگاهی و شناخت در امر ازدواج توصیه کرد و بیان داشت: این انتخاب، انتخابی است که نباید برپایه احساسات و دخالت‌های کسانی به غیر از پدر و مادر باشد.

انتهای‌پیام/86011/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول