اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش اردبیل:

اضطراب بزرگترین مشکل روانشناختی دانش‌آموزان اردبیل است

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اضطراب و استرس تحصیلی عمده مشکل روانی و تربیتی دانش‌آموزان این استان است.

اضطراب بزرگترین مشکل روانشناختی دانش‌آموزان اردبیل است

محمود مشکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با گرامیداشت هفته بهداشت و روان اظهار داشت: ما در طول این هفته که به عناوین مختلف نامگذاری شده و امروز نیز با عنوان سلامت روان مسیر صحیح زندگی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان نام نهاده شده است در مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش سعی کردیم تا با برنامه‌های مختلف دانش‌آموزان را با اهمیت امر مشاوره و حفظ سلامت روان آشنا کنیم.

وی شعار سال تحصیلی را با عنوان ارتقای علمی، تربیت دینی با همگرایی خانه و مدرسه یادآور شد و افزود: مشاوران در حقیقت با همراهی والدین خود را در کنار دانش‌آموزان احساس می‌کنند و در این ارتباط و پیوند حقیقی سعی می‌کنند آنها را به سمت زندگی اجتماعی، فردی و تحصیلی هدایت کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه خدمات مشاوره با اهداف تعیین شده در مقطع متوسطه دوم صورت می‌گیرد، گفت: به تناسب مناطق شهری و روستایی و نیازی که دانش‌آموزان به امر مشاوره دارند این مشاوره‌های تحصیلی تربیتی و تحصیلی انجام می‌شود که قطعاً سعی داریم با توجه به تنوع مشکلات و وجود نظرات مختلف در مناطق مختلف آموزشی زمینه بهره‌گیری از ظرفیت روانشناختی را در حل مشکلات دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مشکی با بیان اینکه ارائه مشاوره‌ها تنها در حوزه انتخاب رشته محدود نمی‌شود، تصریح کرد: ما با همکاری مدیران مدارس و هسته‌هایی که در نواحی و مناطق آموزش و پرورش دایر کردیم سعی داریم به نیاز و توان دانش‌آموزان خود پاسخگو باشیم و اگر مانع و مشکلی در تحصیل و تعالی تربیتی وجود دارد به خوبی برطرف کنیم.

این مسئول ادامه داد: رابطان هسته‌های مشاوره در مقطع ابتدایی و حتی راهنمایی با مسئولان نواحی و مناطق و حتی مرکز مشاوره استان در ارتباط هستند و ما سعی داریم تا حد امکان با خدمات مشاوره‌ای مناسب دغدغه‌های دانش‌آموزان را کاهش دهیم.

وی به تنوع و فراوانی مشکلات روانی دانش‌آموزان در مناطق مختلف اشاره کرد و یادآور شد: عمده دانش‌آموزان ما با مشکل اضطراب و استرس روبرو هستند که همکاران ما در مدارس سعی می‌کنند با مشاوره‌های درست بستر رفع این دغدغه‌ها را مهیا کنند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نقش مدرسه و خانواده را در حل دغدغه‌های روانی و افزایش بهداشت روانی دانش‌آموزان یادآور شد و گفت: اگر دانش‌آموزان ما در محیط خانه به شکل روانی و تربیتی درست و شایسته با مسائل و موضوعات مختلف آشنایی پیدا کرده و رشد پیدا کنند قطعاً در مدرسه با مشکل روانی روبرو نمی‌شوند و در حقیقت شخصیت آنها تثبیت می‌شود.

مشکی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در طول سال تحصیلی به طور متوسط در مقطع متوسطه دوم هر 14 دانش‌‌آموزان یک ساعت از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند که این وضعیت می‌تواند حرکت تحول خوبی را فراهم کند.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول