اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدی برای شانزدهمین‌بار از روستاهای الموت بازدید کرد

دو روز با نماینده مردم قزوین در منطقه الموت

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برای شانزدهمین‌بار از روستاهای الموت استان قزوین بازدید کرد.

دو روز با نماینده مردم قزوین در منطقه الموت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود محمدی نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی برای شانزدهمین‌بار از روستاهای منطقه الموت استان قزوین بازدید کرد و پای صحبت‌های مردم سخت‌کوش این منطقه نشست.

در این بازدید دو روزه مسئولان استانی و منطقه‌ای نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی را همراهی کرده و برای برطرف کردن مشکلات مردم چاره‌اندیشی می‌کردند.

در شانزدهمین بازدید محمدی نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از منطقه الموت از 22 نقطه در این منطقه بازدید به عمل آمد و مردم روستاها با استقبال پرشور دغدغه‌هایشان را با نماینده خود در مجلس شورای اسلامی در میان می‌گذاشتند.

روستاهای قسطین‌لار، هریف، هریان، کتکان، فانفین، رجایی دشت، چورش‌دره، کوش‌در، شهرستان سفلی، شهرستان علیا، سالارکیا، ورگیل، میلک، یوج، لتر، قسطین‌روزد، کارنده‌چال، مارکین، باغستان، سیمیار، زناسوج و شهر رازمیان از جمله نقاطی بود که مردم آن‌ها با مهمان‌نوازی پذیرای محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بودند.

با حضور محمدی در مناطق مختلف الموت، امید در چشمان مهربان مردم سخت‌کوش این مناطق موج می‌زد و احساس دلگرمی خاصی در آن‌ها دیده می‌شد که از ساعت‌ها قبل منتظر استقبال از نماینده خود بودند.

* شهرستان شدن الموت در آینده‌ای نزدیک

شهرستان شدن الموت در آینده‌ای نزدیک در کنار ایجاد راه ارتباطی بین الموت با گیلان و مازندران از جمله خبرهای خوشی بود که نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به مردم الموت داد.

در این بازدید «قسطین‌لار» نخستین روستایی بود که مردم آن از نماینده مردم قزوین در مجلس استقبال کردند.

* برطرف کردن مشکلات مناطق محروم در کانون توجهات است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای «قسطین‌لار» گفت: برطرف کردن مشکلات مناطق محروم در کانون توجهات است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم می‌شود.

داوود محمدی با اشاره به رتبه پایین بودجه استان قزوین در بین‌ سایر استان‌های کشور، اظهار داشت: در زمینه ارتقای بودجه این استان پیگیری‌های بسیاری انجام شد تا در نهایت توانستیم رتبه استان قزوین را یک پله ارتقا دهیم.

وی با اعلام اینکه 10 درصد بودجه قزوین نسبت به دوره گذشته ترقی داشته است، افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد هنوز در زمینه بودجه در مقایسه با استان‌های همسطح به نقطه مطلوبی دست نیافته‌ایم که باید در این بخش فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشور، بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ و پیگیری‌های مستمری که با مسئولان عالی‌‌رتبه کشور داشتم، اگر وضعیت بودجه کشور همانند سالیان گذشته بود نتیجه فعالیت‌ها چندین برابر آنچه اکنون مشاهده می‌شود، به چشم می‌آمد.

محمدی با بیان اینکه اقدامات شایانی در این مدت در استان قزوین انجام گرفته، تصریح کرد: سعی شده توجه ویژه‌ای به مناطق محروم استان شود و بارها با بازدید مستقیم از روستاها در جریان مشکلات مردم این مناطق قرار گرفته‌ام.

این مسئول در پاسخ به درخواست‌های متعدد مردمی گفت: بخشدار منطقه برای ترمیم و بهسازی حسینه و مسجد روستای «قسطین‌لار» تا حد ممکن هزینه‌ها را تقبل می‌کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پیرامون تأمین امکانات ورزشی این روستا افزود: در صورتی که اهالی روستا 50 درصد هزینه‌های ساخت محیط ورزشی را به عهده بگیرند هزینه باقی‌مانده را اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین پرداخت می‌کند.

گفتنی است، تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی، احداث خانه عالم و ساختمان دهیاری و آسفالت جاده ورودی روستا نیز از دیگر دغدغه‌های مردم روستای «قسطین‌لار» الموت بود که مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین محمدی نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از دهستان رجایی دشت الموت نیز بازدید کرد و با مردم این روستا به گفت‌وگو پرداخت.

* شهرستان شدن الموت و محمدیه تحول منطقه را به همراه دارد

وی در نشست با نمایندگان این منطقه گفت: شهرستان شدن الموت و محمدیه تحول این مناطق را به همراه دارد و سبب افزایش سطح رفاه مردم می‌شود.

محمدی با تأکید بر انجام فعالیت‌های بنیادی برای مردم اضافه کرد: پس از بررسی مشکلات مردم استان قزوین تمام سعی‌مان بر این بوده تا فعالیت‌های اساسی و ریشه‌ای برای رضایت هرچه بیشتر مردم این استان انجام شود.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز با تلاش‌هایی که در سطوح کلان صورت گرفته، فعالیت‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف استان قزوین انجام شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در ابتدا تمام توان خود را همراه با استفاده از ظرفیت‌های استان قزوین در راستای بهبود رتبه بودجه این استان به کار گرفتیم که البته در این زمینه توانستیم جایگاه بودجه قزوین را تا حدودی ارتقا دهیم.

محمدی گفت: با توجه به جمعیت و توان بالای حوزه تولید و صنایع استان قزوین باید هر ساله با پیگیری‌های مستمر رتبه بودجه قزوین را ارتقا داده و با افزایش این بودجه زمینه شکوفایی بخش‌های مختلف استان را فراهم آوریم.

این مسئول با اشاره به تعداد پایین شهرستان‌های استان به نسبت ظرفیت‌های موجود تصریح کرد: برخی استان‌ها با وجود جمعیت و ظرفیت‌های کم‌تر دارای شهرستان‌های بسیار بیشتری در مقایسه با استان قزوین هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از بخش‌هایی که بر روی آن تمرکز داشتیم اضافه شدن دو شهرستان الموت و محمدیه به فهرست شهرستان‌های استان قزوین بود که در این زمینه مراحل خوبی را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

محمدی ادامه داد: اگر این دو شهرستان به فهرست شهرستان‌های استان قزوین اضافه شوند طبیعتاً بودجه این مناطق افزایش یافته و در پی آن فعالیت‌های عمرانی با سرعت و گستردگی بیشتری در جهت رفاه مردم انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به درخواست‌ مردم در خصوص فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری در منطقه با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در طول سال عنوان کرد: جزئیات درخواست‌ها را با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مطرح خواهم کرد.

مردم دهستان رجایی دشت نیز در این نشست خواستار ایجاد چمن مصنوعی و تخریب و بازسازی بیمارستان قدیمی این دهستان شدند و نبود امکانات گردشگری را یکی از کمبود‌های این منطقه عنوان کردند.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین سرشماری در سال 90، 251 خانوار در دهستان رجایی دشت الموت سکونت دارند.

در این بازدید دو روزه نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در همایش پیاده‌روی شهر رازمیان شرکت کرد و در جمع مردم این شهر قرار گرفت.

* هزینه سالانه درمان معتادان برابر با ساخت 700 سالن ورزشی است

محمدی در حاشیه همایش پیاده‌روی شهر رازمیان ابراز داشت: هزینه درمان معتادان در زندان‌ها و کمپ‌ها هر ساله برابر با هزینه ساخت 700 سالن ورزشی است.

وی افزود: بنابر این باید نوجوانان و جوانان خود را به سمت ورزش سوق داده و با پیشگیری از ابتلای جوانان به اعتیاد، هزینه‌ای که برای درمان معتادان می‌شود را در بخش ورزش صرف کنیم و جامعه‌ای شاداب و سالم داشته باشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تأثیر اجرای ورزش‌های‌ همگانی در بین مردم عنوان کرد: در حوزه ورزش همگانی اقدامات خوبی در استان قزوین انجام گرفته که جای تقدیر دارد.

این مسئول با اشاره به برخی کاستی‌ها در مناطق محروم استان قزوین و لزوم برطرف‌سازی آن تصریح کرد: اخیرا در صحن مجلس شورای اسلامی در نطقی 9 دقیقه‌ای مظلومیت مناطق محروم این استان را فریاد زدم.

* تشکیل 137 جلسه برای برطرف‌سازی مشکلات قزوین

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر در خصوص برطرف‌سازی مشکلات استان قزوین گفت: در 9 ماهه پایانی سال گذشته 137 جلسه در سطح رئیس‌جمهور، معاونان رئیس‌جمهور، وزرا و معاونان آنان برای برطرف کردن مشکلات این استان برگزار کردیم.

محمدی خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود بودجه از روش‌های جدید برای جذب منابع مالی استفاده شده که این روش‌ها در بسیاری از موارد مثمرثمر بوده است.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان نمونه برای ساخت مترو هشتگرد به قزوین با یک شرکت چینی قرارداد بسته‌ شده تا در عوض تکمیل این پروژه این شرکت چینی برای مدت 10 سال از عواید این خط مترو بهره ببرد.

این مسئول با تأکید بر انجام اقدامات بنیادی عنوان کرد: مشکلات استان قزوین الویت‌بندی شده است و به دنبال انجام اقدامات بنیادی در این استان هستیم.

به گزارش فارس، در همایش پیاده‌روی شهر رازمیان به قید قرعه جوایزی به رسم یادبود به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

مقصد بعدی محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی روستاهای «میلک» و «ورگیل» بودند که در این بازدید مردم این روستاها مشکلاتشان را با نماینده خود مطرح کردند.

* مشکلات روستاهای «میلک» و «ورگیل» پیگیری می‌شود

وی در این بازدید ابراز داشت: مشکلات روستاهای «میلک» و «ورگیل» از طریق مسئولان پیگیری می‌شود.

محمدی با اشاره به مذاکرات اخیر با غرب، افزود: خوشبختانه در مذاکرات اخیر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

این مسئول، مردم روستاهای «میلک» و «ورگیل» را مردمانی متدین و انقلابی توصیف کرد و بیان داشت: با وجود جمعیت کمی که این روستاها دارند، افراد بزرگی از این دیار تحویل جامعه داده شده است.

وی با اشاره به عزم مسئولان برای برطرف کردن مشکلات منطقه الموت عنوان کرد: حضور جمع کثیر مسئولان منطقه‌ای و استانی در اینجا نشانه عزم و اراده برای برطرف کردن مشکلات این منطقه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی پیرامون ترمیم و بهسازی مسجد روستای «ورگیل»، گفت: با کمک اهالی این روستا اقدامات لازم برای بهسازی مسجد انجام خواهد شد.

محمدی در خصوص برطرف‌سازی مشکلات آب شرب روستای «میلک» و «ورگیل» اضافه کرد: در این رابطه با وزیر نیرو صحبت می‌کنم تا هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

* آسفالت جاده «میلک» و «ورگیل»

حسین رحمانی، معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این بازدید گفت: برای ترمیم و آسفالت دو و نیم کیلومتر باقی‌مانده از جاده روستای«میلک» و «ورگیل» 270 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص بودجه عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، مردم روستای «میلک» در رابطه با جاده این روستا که پروژه آن از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین بوده، بیان داشت که انجام این پروژه سال‌هاست بلاتکلیف مانده و در زمان بارندگی و فصل سرما تردد خودروها را غیرممکن می‌سازد.

همچنین مردم روستای «میلک» فرسودگی لوله‌های آب شرب را یکی از مشکلات بهداشتی در این منطقه عنوان کردند و خواستار رفع این مشکل شدند.

گفتنی است، روستای «میلک» هر ساله میزبان زائران فراوانی از اقصی نقاط منطقه است که به قصد زیارت امامزاده اسماعیل(ع) به این روستا می‌آیند.

آخرین ایستگاه داوود محمدی نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در شانزدهمین دوره بازدید خود از روستاهای الموت، روستای «زناسوج» بود.

پس از بازدید از 22 نقطه منطقه الموت لیستی از مشکلات اقصی نقاط این منطقه شکل گرفت که بخشی از آن توسط مسئولان در همان لحظه برطرف و دستورات لازم صادر شد و برخی دیگر تحویل نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی شد تا پیگیری‌های بعدی صورت گیرد.

سفر دو روزه نماینده مردم قزوین در مجلس با کلنگ‌زنی احداث حسینیه روستای زناسوج خاتمه یافت و شانزدهمین بازدید محمدی از منطقه الموت به پایان رسید.

انتهای پیام/77003/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول