اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ونزوئلا در افتتاح نمایشگاه آثار دستی مشترک شیراز و ونزوئلا:

مقاومت و دلاوری مردم خود را نشان می‌دهیم

سفیر ونزوئلا در افتتاح نمایشگاه آثار دستی مشترک شیراز و ونزوئلا بر نمایش مقاومت و دلاوری مردم کشورش علیه امپریالیسم جهانی تأکید کرد و گفت: مقاومت و دلاوری مردم خود را نشان می‌دهیم.

مقاومت و دلاوری مردم خود را نشان می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آمن هوتپ زامبرانو امشب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار دستی مشترک شیراز و ونزوئلا در مجموعه حافظیه این شهر، اظهار داشت: ما مردم ونزوئلا در کنار مردم شیراز هستیم و با اجرای برنامه‌های مشترک، فرهنگ بومیان سرزمین‌مان را به نمایش می‌گذاریم.

وی افزود: بار دیگر در سالگرد 521 سالگی مقاومت و دلاوری مردم ونزوئلا در برابر امپریالیسم جهانی به نمایش گذاشته می‌شود باید گفت که مردم ونزوئلا همچنان هوگو چاوز را احساس می‌کنند.

در ادامه افتتاحیه این نمایشگاه، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز، بیان کرد: به منظور ارتباط بیشتر با دیگر کشور‌ها و توسعه مباحث گردشگری این نمایشگاه که شامل صنایع دستی شیراز و کشور ونزوئلا‌ست را در کنار دیگر برنامه‌ها داریم.

محمد فرخ‌زاده اضافه کرد: وجه مشترک دو ملت ایران و ونزوئلا، نگاه مقاومت‌گونه مردم دو کشور در برابر امپریالیسم جهانی است.

وی بیان کرد: اعتقاد ما در نگاه مقاومتی با اقدامات عمرانی بسیجی شکل گرفت و امیدواریم که در زمینه معرفی میراث فرهنگی و معنوی ایران، بین دو کشور فضای مشترک و صمیمی به وجود آید که مقدمات این امر فراهم شده است.

به گزارش فارس، نمایشگاه صنایع دستی مشترک ایران و ونزوئلا را لباس‌ها و دست‌ساخته‌های دو کشور شامل می‌شد که یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه حضور بومیان آمریکای لاتین با لباس اصیل خود در نمایشگاه بود.

گروه موسیقی آفرو کودی بوس که ترانه‌های بومی آمریکای لاتین را با خود به همراه داشت در طول نمایشگاه حرکت کرد و با همراه ساختن شیرازی‌های علاقمند به فرهنگ آمریکای لاتین، وارد تالار حافظ شد.

این گروه موسیقی که از اروگوئه به شیراز آمده‌ بود با ساز‌هایی به‌نام‌های «تمبر» که شبیه به طبل بود، «واروراّ» ساخته شده از صدف دریایی و «ماراکا» با نام بردن شهر‌هایی که از آن‌ها گذشته بودند، از ورود به شیراز ابراز شادی می‌کردند و با توجه به اینکه در زبان اسپنیش، حرف «ز» تلفظ نمی‌شود، مدام واژه «شیراس» لابه‌لای پایکوبی ترانه‌خوان‌ها به گوش می‌رسید.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول