اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بزرگداشتی برای شهید محمود رفیعی در گرگان

رفیعی در دهه ولایت حکم شهادت گرفت

همزمان با هفتمین روز عروج شهید محمود رفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مراسم بزرگداشتی امروز در مسجد اباعبدالله الحسین (ع) خیابان ایرانمهر گرگان برگزار می‎شود.

رفیعی در دهه ولایت حکم شهادت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، انگار همین دیروز بود که از مدال پرافتخار جانبازیت نوشتم و در کلاس ایثارت، درس ولایت‌مداری آموختم اما اکنون باید از عروج ملکوتیت قلم بزنم که چه سبک‌بار به دیدار معشوقت شتافتی؛ به راستی واژه‎ها در مقابل بزرگمردیت وزن کم می‎کنند و باید بگویم رشته‎های این تحریر هرگز نمی‎تواند بلندای تفکر آسمانیت را در ذهن‎هایمان به تصویر بکشد.

برایم سخت است اما هرگز فراموش نمی‎کنم که چگونه پیکر رنجورت را برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا از بیمارستان تا محل یادواره شهدا تحمل کردی تا سخنران مراسمی شوی که تاریخِ دفاع مقدس را برایمان معنا کنی.

وقتی از تهران عازم گلستان شدی چه ساده به استقبالت آمدیم؛ در حالیکه برای برخی مسئولان لشکری و کشوری از مدت‎ها قبل تدارک سفرهای آنچنانی می‎بینند اما مسافر عرشی ما آن روز خود را از بستر بیمارستان به یادواره شهدا رساند، بیان این گفته‎ها تنها تلنگری است که از شهدایمان درس اخلاص و قناعت بیاموزیم.

در یادواره‎ای که به نام و یاد شهدا برگزار شد با روح آسمانی شهید زنده‎ای همجوار شدیم تا تجدید پیمانی با آرمان پیش‎قراولان ایثار و شهادت ببنیدم آن روز این‌گونه فرهنگ ایثار و شهادت را برایمان معنا کردی که شهدا به جبهه‎های حق علیه باطل نشتافتند تا به بهشت بروند بلکه رفتند تا دین، امامت، ولایت و ارزش‎هایمان حفظ شود.

می‎خواهم سخنان زیبات را بار دیگر مرور کنم وقتی گفتی که مومنان نباید حقیقت وجودی خود را به کمتر از خدا بفروشند چراکه معتقد بودی کسی که پای مکتب اسلام بزرگ شده باید بزرگ شمرده شود اگر غیر از این باشد متضرر خواهد شد.

حتی در واپسین نفس‎هایت هم نگران بودی که مبادا دستانمان از دامان ولایت کوتاه شود و این آخرین درسی بود که از تو آموختیم، یقین بدان مردم ولایتمدار ایران نخواهند گذاشت خون‎های پاکی که این انقلاب را آبیاری کردند، پایمال شود.

وقتی خبر شهادتت را کمتر از یک روز بعد از سخنرانیت در یادواره 70 شهید خیابان ایرانمهر دادند باورش برایمان سخت بود اما چه راست می‎گفتی «ارواح مطهره‎ای که واژه‎های «ثم استقاموا» را به زیبایی معنا کردند جز با لقای پروردگارشان آرام نمی‎گیرند» و چه زیبا در روز عرفه دعایت به اجابت رسید و در روزی که اسماعیل به قربانگاه رفت تو نیز جام شهادت نوشیدی و به غافله همرزمانت پیوستی، آنقدر عشق به ولایت داشتی که در دهه امامت و ولایت بار سفر خود را بستی و به درجه رفیع شهادت نائل شدی.

آری واقعاً باید عشق به خدا، ولایت و ارزش‎ها با گوشت و خونت عجین شده باشد تا بتوانی تحمل 18 گلوله را در بدنت داشته باشی و رسیدن به جایگاه شهادت را تنها در معنا و مفهومِ لیاقت خلاصه کنی، اکنون که روح آسمانیت بعد از گذشت 30 سال جام شهادت را نوشید به آرزویت رسیدی؛ حال ما ماندیم و کوله‎باری از مسئولیت تا راهت را ادامه دهیم.

به راستی شهدا به زیبایی زمان‎شناسی، ولایت‎محوری و تکلیف‎مداری را در میدان عمل به ما آموختند حال نوبت ماست که رسم شاگردی را به درستی ادا کنیم تا از عهده آزمونی که در آن امتحان می‎شویم سرافرازانه بیرون آییم.

همزمان با هفتمین روز عروج شهید محمود رفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مراسم بزرگداشتی امروز سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اباعبدالله الحسین (ع) خیابان ایرانمهر گرگان برگزار می‎شود و حضور مردم ولایتمدار گلستان در این مراسم شادی روح آن سفر کرده خواهد بود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

برای شادی روح امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

=============

گزارش از زهره رجبی

=============

انتهای پیام/83001/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول