اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت از حیات‌ وحش در بخش پاتاوه

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کلاس توجیهی و توزیع جزوات آموزشی حفاظت از حیات وحش استان در بخش پاتاوه شهرستان دنا خبر داد.

برگزاری کارگاه آموزشی حفاظت از حیات‌ وحش در بخش پاتاوه

جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش موثر فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: مردم باید به روش‌های گوناگون با اهمیت این موضوع آشنا شوند.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: وجود مناطق حفاظت شده و گونه‌های جانوری که در این مکان‌ها زیست می‌کنند، از ظرفیت‌های مهم  استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به قرار گرفتن مناطق برخی شهرها و روستاها در کنار مناطق حفاظت شده استان بیان داشت: در برخی موارد تعرضاتی که به حیات وحش صورت می‌گیرد در اثر عدم آگاهی است.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی اهالی روستاها و شهرهای ساکن اطراف مناطق حفاظت شده در زمینه اهمیت و حفاظت از گونه‌های جانوری می‌تواند در افزایش امنیت مناطق حفاظت شده مؤثر باشد.

عبدی‌پور با تقدیر از همه کسانی که با یگان حفاظت محیط زیست استان همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: قطعا برخورد قهری اثر زیادی در کاهش ارتکاب جرائم زیست محیطی ندارد و باید تلاش کنیم که فرهنگ‌سازی و آموزش را در اولویت کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به نقش مهم دهیاری و شوراهای اسلامی در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ابراز داشت: همکاری دستگاه‌های مردمی و شوراها می‌تواند گامی در اشاعه این مهم باشد.

عبدی‌پور افزود: در همین راستا به صورت دوره‌ای کلاس‌های توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برای اهالی روستاها و اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای اطراف مناطق حفاظت شده برگزار می‌شود.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کلاس‌های توجیهی و توزیع جزوات آموزشی حفاظت از حیات وحش در بخش پاتاوه شهرستان دنا خبر داد و افزود: قطعا با توجه به نزدیکی این بخش با منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا آگاهی و آموزش اهالی این بخش نقش به‌سزایی در کاهش شکار غیرمجاز و همکاری مردم با محیط زیست دارد.

عبدی‌پور با قدردانی از همه کسانی که در زمینه ارائه گزارش شکارهای غیرمجاز با یگان حفاظت و محیط‌بانان همکاری می‌کنند، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده افزایش آگاهی و علاقه مردم نسبت به محیط زیست است.

انتهای پیام/82008/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول