اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

شاخص‌های بومی و اسلامی در بناهای شهری و روستایی رعایت شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بر رعایت شاخص‌های بومی و اسلامی در بناهای شهری و روستایی تأکید کرد.

شاخص‌های بومی و اسلامی در بناهای شهری و روستایی رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین آیت‌اللهی عصر امروز در دومین روز از یازدهمین گردهمایی سراسری گروه‌های تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به میزبانی یزد، اظهار داشت: در حال حاضر در کاربری‌های اراضی آشفتگی‌هایی وجود دارد که تأسف‌‌برانگیز است و گاهی نیز ملاحظه‌کاری‌هایی بی‌مورد دیده می‌شود که بدون نظر کارشناسی انجام شده است.

وی با اشاره به نقش کارشناسان شهرسازی در شکل گیری طرح‌های شهری و چگونگی ایفای این نقش، خاطرنشان کرد: کارشناسان شهرسازی باید به گونه‌ای برنامه‌‌ریزی کنند که شاخص‌های بومی و اسلامی در بناها مشاهده شود.

آیت‌اللهی همچنین با اشاره به بافت تاریخی یزد، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی ساخت بنا در استان یزد، بافت تاریخی آن است و باید برای احیای زندگی در این بافت تلاش شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس نیز در این مراسم، یزد را به لحاظ تاریخی مجموعه‌ای منحصر به فرد دانست و افزود: یزد نیازمند رسیدگی اساسی با نگاه جدید است و در این صورت است که از تخریب آن جلوگیری می‌شود و زندگی در بافت تاریخی آن دوباره جریان پیدا می‌کند.

محمدصالح جوکار با اشاره به کارکردهای سازمان نظام مهندسی ساختمان، عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور ما نوپاست و هنوز نتوانسته خود را نهادینه کند اما اگر بتواند نقش و کارکرد خود را نهادینه کند، می‌تواند در کشور به جایگاهی بزرگ دست پیدا کند.

وی از مسئولان خواست تا با توجه به سازمان نظام مهندسی، به استحکام بخشی درونی این سازمان کمک کند و تلاش کند تا نقش این سازمان تثبیت شود.

جوکار تأکید کرد: نظام مهندسی ساختمان باید روند اعتمادسازی و اعتبارسازی را در جامعه دنبال کند و در آن صورت است مردم به خدمات آنها ارج خواهند گذاشت.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان به تنهایی نمی‌تواند بر ساخت و ساز در شهرها و روستاها تاثیرگذار باشد و باید در کنار خود همراهی شوراها و شهرداری‌ها نیز داشته باشد.

جوکار از مهندسان ساختمان و معماری و شهرسازی خواست: با تلاش خود یک الگوی مناسب و پیشرفته اسلامی و ایرانی را در عرصه شهرسازی و ساختمان سازی در سطح جهانی تدارک ببینند تا با صدور خدمات مهندسی در دنیا، گامی جدید در این عرصه برداشته شود.

معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به گستردگی تخلفات ساختمانی در استان یزد، این امر را نتیجه سودجویی مالکان و ضعف شهرداری ها دانست.

حیدر نوروزی، ضعف قوانین بازدارنده را نیز از علل گسترش روزافزون تخلفات ساختمانی در استان یزد دانست.

انتهای پیام/2464/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول