اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان مطرح کرد

ظرفیت انسانی از نقاط قوت ورزش اصفهان

مدیرعامل باشگاه فولادماهان گفت: ظرفیت انسانی از نقاط قوت ورزش اصفهان است.

ظرفیت انسانی از نقاط قوت ورزش اصفهان

محمدرضا ساکت امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی استان در بین کشور بین رتبه‎های 24 تا 27 کشور قرار دارد که این برای استانی مانند اصفهان که قطب ورزش کشور است بسیار تاسف انگیز است.

وی تصریح کرد: همبستگی جمعی و همدلی کافی در خانواده ورزش استان کمتر وجود دارد که به ورزش اصفهان در دراز مدت ضربه می‎زند.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان، فراز و نشیب باشگاه‎های استان را از دیگر مشکلات ورزش اصفهان ذکر کرد و ادامه داد: به دلیل مشکلات اقتصادی که وجود دارد باشگاه‎های اصفهان دارای فراز و نشیب بوده و مقطعی می‎توانند سرمایه‎گذاری کنند که این برای ورزش استان نقطه تاریکی محسوب می‎شود.

این مسئول اضافه کرد: نبود بازیکن المپیکی از اصفهان نشاندهنده این است که خروجی ما در بخش فنی ورزش خروجی مناسبی نبوده و باید در این بخش سرمایه‎گذاری و هدف‎گذاری شود تا قهرمانان المپیکی بیشتری از استان بتوانند در این عرصه حضور داشته باشند.

ساکت تصریح کرد: تعامل و هم‎افزایی بین واحدهای تربیت بدنی نهادهای مختلف استان وجود ندارد و واحدهای تربیت بدنی، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، بخش کارگری و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان باید در قالب شورای ورزش تعامل قوی داشته باشند تا بتوانند از ظرفیت‎های سخت‎افزاری و نرم افزاری یکدیگر استفاده کنند.

وی ادامه داد: از چالش‎های اساسی ورزش استان پروژه‎های نیمه کاره ملی است که بسیار توی چشم می‎زند که یکی از این‎ها ورزشگاه نقش جهان، یکی استخرهای این ورزشگاه و دیگری سالن 6 هزار نفری این مجموعه است که تاکنون کامل نشده است و این‎ها از عوامل دیگر نقاط ضعف ورزش استان است.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان در ادامه به نقاط مثبت ورزش استان اشاره کرد و افزود: در بخشی از رشته‎ها از مزیت نیروی انسانی برخوردار هستیم که این رشته‎ها می‎توانند به ورزش کشور کمک کنند و از دیگر نقاط مثبت ورزش استان سند جامع راهبردی ورزش استان است که موجب شده تعیین مزیت رشته‎های ورزشی انجام شود و به طور کامل نقشه راه در مورد مزیت‎های رشته‎های ورزشی نسبت به یکدیگر است.

این مسئول تاکید کرد: طرح ابتکاری تشکیل مجمع خیرین ورزش‎یار که توسط اداره کل ورزش و جوانان استان برای نخستین بار مطرح شد و به استان‎های دیگر سرایت کرد از دیگر مزیت‎های ورزش اصفهان است و اینکه اداره کل ورزش و جوانان موضوع فرهنگ کار خیر و حضور خیران را در بحث سرمایه‎گذاری در ورزش به عنوان یک کار بسیار خوب که موجب شده مشارکت‎های مردمی و فرهنگ کار خیر در جامعه نهادینه شود انجام داده است.

ساکت فعال بودن بخش رسانه ورزش اصفهان را از دیگر نقاط مثبت ورزش استان دانست و گفت: البته نمی‎توانیم بگوییم از این ظرفیت به طور کامل استفاده می‎شود، اما من این را از نکات مثبت ورزش استان می‎دانم.

وی ادامه داد: ظرفیت‎های جغرافیایی استان برای بسیاری از رشته‎ها زمینه فعالیت دارد از ظرفیت‎هایی مانند پیست اسکی در فریدونشهر گرفته تا ظرفیت‎هایی مانند کویرنوردی، اتومبیلرانی در صحرا در شرق اصفهان و در بسیاری از رشته‎ها به دلیل تنوع جغرافیایی و سرزمینی استان اصفهان بستری را برای فعالیت‎های مختلف ورزشی به خوبی فراهم کرده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان با اشاره به بخش بانوان اضافه کرد: بانوان ورزشکار اصفهانی با رعایت اصول عفاف و حجاب بانوان در ورزش اصفهان توانایی خودشان را به اثبات رسانده‎اند و این نشان‎دهنده این است که ظرفیت بسیاری در این بخش داریم.

این مسئول به ظرفیت علمی اصفهان اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود فرهیختگان دانشگاهی در این استان در رشته‎های مختلف ورزشی یک ظرفیت قابل تعمق را بوجود آورده است.

ساکت در پاسخ به این سئوال که چرا به اصفهان نگاه برخوردار وجود دارد، اما سرانه فضای ورزش آن در رتبه‎های آخر کشور قرار دارد تاکید کرد: در طول سال‎های گذشته به نظر می‎رسد نگاه پایتخت نشینان و برنامه‎ریزان کشور اصفهان را تنها در دایره چهارباغ و محدوده زاینده‎رود دیده است و در کمال تاسف یا ما قدرت معرفی مشکلات را به خوبی نداشته‎ایم یا چشم بسیاری از برنامه‎ریزان کشور به روی واقعیت‎های سرزمین اصفهان از حیث مشکلات و کمبودهای اصفهان بسته بوده و در کمال تاسف اصفهان به چهارباغ و زاینده‎رود خلاصه شده و موجب شده نگاه اصفهان ستیزی حتی از آن به مشام برسد.

وی خاطرنشان کرد: کمبودهایی که به شدت در آمار و ارقام در این سال‎ها خود را نشان می‎دهد باید در عرصه ملی ارائه شود.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان گفت: سرانه فضاهای ورزشی بسیاری از نقاط دورافتاده کشور نیز  از یک متر مربع بالاتر رفته که این چندین برابر اصفهان است و به نظر می‎رسد ما نتوانسته‎ایم این موضوع را به خوبی در عرصه ملی مطرح کنیم و به اعتقاد من همدلی و هماهنگی بین مسئولان استانی می‎تواند این نگاه را عوض کرده و به طور مجدد حقوق به حق مردم اصفهان را به آنها بازگرداند.

انتهای پیام/63020/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول