اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی البرز:

رابطه صنعت و دانشگاه باید منطقی شود

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز گفت: رابطه صنعت و دانشگاه باید منطقی باشد و علم و دانش نباید در محیط دانشگاه محصور باشد.

رابطه صنعت و دانشگاه باید منطقی شود

محمدباقر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز علم و دانش به صورت بسیار، توسعه یافته و نمی‌توان حد و مرزی برای رشد علمی قائل شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در دنیای امروز پیشرفت‌های علمی به سمتی هدایت شده که کاربردی بوده و بتواند مشکلات و نیازهای جوامع را برآورده کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در کشورمان گفت: دروس دانشگاهی و آموزش‌های علمی باید به صورتی باشد که بتواند نیاز تولید و صنعت کشور را برآورده کند و افرادی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند که یک متخصص صنعتی باشند.

حسینی بیان داشت: فلسفه ذاتی دانشگاه علمی و کاربردی این است که بتواند افراد متخصص را متناسب با نیازهای صنعت و تولید کشور تربیت کند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این هدف چه اقداماتی در دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز صورت گرفته است، گفت: از زمان افتتاح این دانشگاه، اولویت اصلی ما تربیت دانشجویانی است که بتوانند در خدمت صنعت استان باشند.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز افزود: در این استان صنایع مختلف و کارگاه‌های تولیدی بزرگی فعالیت می‌کنند، به صورتی که در حال حاضر استان البرز در حال تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.

حسینی گفت: یکی از وظایف این دانشگاه، تربیت نیروهای متخصصی است که بتواند در این کارگاه‌ها و تولیدی‌ها ورود کرده و با آمادگی علمی کامل فعالیت کنند.

وی افزود: در همین راستا 30 مرکز علمی و کاربردی با رشته‌های متعدد و متناسب با نیاز صنایع استان البرز توسط این دانشگاه دایر شده و فعال هستند.

حسینی تاکید کرد: دروس آموزشی این مراکز تخصصی و متناسب با حوزه فعالیت صنایع مختلف استان البرز است که به عنوان نمونه می‌توان از مرکز علمی و کاربردی زر ماکارون یاد کرد که در حال تربیت دانشجویانی است که بتوانند در این صنعت فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی و اولویت دانشگاه علمی و کاربردی استان البرز این است که رابطه منطقی میان صنعت و دانشگاه و علوم دانشگاهی ایجاد کرده و بتواند افراد متخصص را آموزش دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: نباید دانش محصور محیط‌های دانشگاهی باشد و فارغ‌التحصیلان مراکز علمی و آموزشی ما پس از جذب بازار کار، به این نتیجه برسند که اکثر یافته‌های علمی آنها در محیط کار قابل استفاده نیست.

انتهای پیام/2302/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول