اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

انتشار مجموعه اشعار شاعران ارومیه‌ای تا پایان امسال

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی از انتشار مجموعه اشعار شاعران ارومیه‌ای تا پایان امسال خبر داد.

انتشار مجموعه اشعار شاعران ارومیه‌ای تا پایان امسال

علیرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تا پایان امسال مجموعه‌ای از اشعار شاعران محلی ارومیه در قالب مجموعه شعری گردآوری و تولید می‌شود.

وی بر لزوم حمایت از هنرمندان محلی تأکید کرد و گفت: این اقدام برای نخستین بار، به همت حوزه هنری آذربایجان غربی انجام می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: این مجموعه شعر، در قالب کتابی 250 صفحه‌ای، اشعار شعرای ارومیه و روستاهای تابعه را که در قالب‌های شعری مختلف سروده شده‌اند، در بر می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه اشعار منتشر شده در این مجموعه شعری پس از بازنگری و تصحیح منتشر می‌شوند، گفت: غالب اشعار این مجموعه حاوی نکات ارزنده انسانی و تربیتی هستند که ضرورت انتشار آنها را بیش از پیش نمایان می‌کند.

نوروزی انتشار کتاب مذکور را گامی در راستای احیای بخش مهمی از فرهنگ و آداب و رسوم اصیل مردمان شهرستان ارومیه و باورهای عمیق دینی آنها عنوان کرد و افزود: در کنار احیای این فرهنگ‌، تعدادی از شاعران و هنرمندان ناشناخته شهرستان ارومیه نیز به هنردوستان معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به اهمیت این اقدام ارزشمند اشاره کرد و افزود: بار محتوایی بالا و بهره‌مندی از غنای فرهنگی ویژه این اشعار، دلیلی بر ضرورت گردآوری آنها است.

نوروزی ادامه داد: اگر از آثار فاخر چنین هنرمندانی حمایت و پشتیبانی نشود، در آینده نه چندان دور شاهد به فراموشی سپرده شدن این شعرا و آثار شعری‌ آنها در جامعه خواهیم بود، که این امر می‌تواند ضربه فرهنگی به جامعه  وارد سازد.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول