اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اخبار انتخاباتی افغانستان/

تأخیر کمیسیون انتخابات افغانستان؛ فهرست ابتدایی نامزدها سه‌شنبه اعلام می‌شود

کمیسیون انتخابات افغانستان با اشاره به دلایل تأخیر اعلام لیست اولیه نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که لیست نتایج اولیه بررسی کمیسیون انتخابات سه‌شنبه این هفته اعلام خواهد شد.

تأخیر کمیسیون انتخابات افغانستان؛ فهرست ابتدایی نامزدها سه‌شنبه اعلام می‌شود

به گزارش فارس و به نقل از شبکه تلویزیونی پشتو زبان «لمر» افغانستان، در حالی که قرار بود لیست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته منتشر شود کمیسیون مستقل انتخابات اعلام فهرست ابتدایی را تا روز سه‌شنبه به تاخیر انداخت.

«نورمحمدنور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در این خصوص گفت: به دلیل تعلل و طولانی‌شدن اعلام نامزدهای دو تابعیته توسط وزارت خارجه افغانستان و نیاز به بررسی بیشتر مدارک نامزدها، اعلام لیست اولیه به تأخیر افتاده است.

نور در ادامه افزود: کمیسیون مستقل انتخابات از وزارت خارجه خواسته بود تا اسناد 26 نامزد ریاست جمهوری و 52 معاون آنها را بررسی کند و از تک تابعیت بودن آنها به این کمیسیون اطمینان دهد.

وی گفت که وزارت خارجه افغانستان ساعات آخر شنبه شب (27 مهرماه) به نامه این کمیسیون پاسخ داده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: قرار است این کمیسیون پس از مطالعه و پاسخ وزارت خارجه و بررسی‌های بیشتر مدارک، فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان را روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کند.

قانون اساسی افغانستان تصریح می‌کند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری و معاونان وی باید تنها تابعیت افغانستان را داشته باشند.

برخی از سیاستمداران افغان در سال‌های گذشته پس از سال‌ها زندگی در خارج به این کشور بازگشته‌اند و شماری از آنها نیز تابعیت دوگانه دارند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول