اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اخبار انتخاباتی افغانستان

فهرست اولیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فردا اعلام می‌شود

«کمیسیون مستقل انتخابات» افغانستان اعلام کرد نتایج بررسی و فهرست اولیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور فردا اعلام می‌شود.

فهرست اولیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فردا اعلام می‌شود

به گزارش فارس، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که مرحله ابتدایی بررسی و ارزیابی اسناد و مدارک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تکمیل شده و این کمیسیون در نظر دارد فردا (شنبه)، فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را منتشر کند.

«عبدالرحمان هوتکی»، معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: در بررسی و ارزیابی اولیه، اسناد و مدارک تابعیت دوگانه نامزدها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در رابطه با مسئله تابعیت دوگانه نامزدها، گفت: ما از وزارت خارجه درخواست کردیم تا در رابطه با تابعیت دوگانه نامزدها اطلاعات لازم را در ا ختیار کمیسیون قرار دهد.

معاون کمیسیون مستقل انتخابات در زمینه نوع جمع‌آوری اطلاعات در خصوص تابعیت دوگانه گفت: کمیسیون از وزارت خارجه کشور بصورت رسمی درخواست کرده‌ که اطلاعات لازم را در اختیار این نهاد قرار دهد و وزارت خارجه باید به کمیسیون انتخابات اطلاعات دهد، در صورتی که وزارت خارجه اطلاعات لازم را نداد و یا نداشت، کمیسیون با مراجعه به سفارتخانه کشورهای مختلف بررسی‌های خود را تکمیل می‌کند.

به نقل از «آوا» هوتکی با تأکید بر اینکه فهرست ابتدایی که قرار است فردا اعلام شود، فهرست نهایی نیست، خاطر نشان کرد: کمیسیون تا زمان تهیه فهرست نهایی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و در صورت یافتن اسناد و شواهد، کمیسیون صلاحیت دارد کاندیداهایی را که تابعیت دوم و سوم داشته باشد از فهرست نامزدها حذف کند.

تا کنون 26 تن از نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان در صحنه حضور دارند و تنها یک نفر به نام «دل‌آقا کوهدامنی» به دلیل تکمیل نبودن اسناد و شرایط کاندیداتوری از فهرست 27 نفره نامزدهای انخابات ریاست جمهوری حذف شده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول