اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

برخی ‌به دنبال تغییر ادبیات امام خمینی (ره) هستند

یکی از مراجع تقلید گفت: برخی به دنبال این هستند که ادبیات مورد استفاده امام خمینی(ره) را که حاوی عباراتی همچون مستکبران و مستضعفان بود، تغییر دهند.

برخی ‌به دنبال تغییر ادبیات امام خمینی (ره) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جمع رئیس و مدیران مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اظهار کرد: اسلام جایگاه بسیار بلندی برای هنر در نظر گرفته و می‌بینیم که کتاب آسمانی ما قرآن مجید و نیز کتاب‌های دیگری همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با اینکه محتوای غنی و با اهمیتی دارند ولی از هنر ادبی نیز در بیان آن مفاهیم بلند بهره برده‌‌اند.

وی افزود: از آنجا که هنر تاثیر فراوانی بر اقشار مختلف می‌گذارد و می‌تواند ارزش‌های مورد نظر را بهتر و بیشتر منتقل کند باید در تبلیغات دینی هم مورد استفاده قرار گیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نمونه‌هایی از استفاده امامان معصوم(ع) از ابزار هنر در بیان مطالب معنوی و دینی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این امر به دلیل تاثیرگذاری بالایی است که هنر دارد.

وی ادامه داد: در گذشته شاعرانی توانمند بحث غدیرخم و مسئله امامت و ولایت را در قالب اشعاری بسیار زیبا مطرح می‌کردند به همین دلیل علامه امینی در جلد دوم الغدیر مبحثی در این زمینه آورده و حتی نام این کتاب مهم در آغاز، شعراء‌الغدیر بود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عقیده‌ای که برخی افراد در مورد طلاب و روحانیون دارند، عنوان داشت: بعضی فکر می‌کنند در حوزه‌‌های علمیه فقط به مباحث فقهی و اصولی پرداخته می‌شود و طلاب کاری با هنر ندارند در حالیکه مشاهده می‌کنیم بسیاری از روحانیون و حتی مراجع تقلید در هنر نیز دستی دارند و اشعاری از مراجع تقلید هم به چاپ رسیده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود هنر ادبی امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان از به کار بردن واژه‌هایی همچون اسلام آمریکایی، مستکبران و مستضعفان منظور خاصی داشتند در حالیکه امروز می‌بینیم گروهی می‌خواهند این عبارات را تغییر دهند و کلماتی مانند ابرقدرت‌ها و قشر آسیب‌پذیر را جایگزین کنند ولی این کار صحیح نیست.

وی با تاکید بر حفظ مرزهای عقیدتی و دینی در بحث استفاده از هنر خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت این مرزها اهمیت فراوانی دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/78004/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول