اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام آذربایجان غربی اعلام کرد

پرداخت 134 میلیون ریال به مددجویان خسارت‌دیده از بلایای طبیعی

مدیرکل کمیته امداد امکام خمینی آذربایجان غربی از پرداخت 134 میلیون و 450 هزار ریال به مددجویان خسارت‌دیده ناشی از بلایای طبیعی در طول امسال خبر داد.

پرداخت 134 میلیون ریال به مددجویان خسارت‌دیده از بلایای طبیعی

جلال حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی به عنوان مهم‌ترین نهاد حمایتی از اقشار محروم جامعه، در راستای ارتقای آگاهی آنان از بلایای طبیعی و شیوه مقابله با آنها، همچنین جبران خسارت وارد شده به اقشار محروم جامعه اقدامات متعددی انجام داده است.

وی به اقدامات انجام گرفته در کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در زمینه پیشگیری و کاهش اثرات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی بیش از 134 میلیون و 450 هزار ریال به مددجویان خسارت‌دیده بر اثر بلایای طبیعی مختلف در سال جاری پرداخت کرده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: این مبالغ به علت وقوع زلزله در روستاهای خوی، صاعقه‌ در چایپاره و سیلی که در شهرستان پلدشت به راه افتاد به مددجویان آسیب‌دیده این مناطق پرداخت شده است.

وی از اهتمام کمیته امداد استان برای ساخت و تکمیل 250 واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله ورزقان آذربایجان شرقی در طول یک سال گذشته خبر داد و افزود: این واحدها تکمیل شده و در اختیار افراد قرار داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی بر لزوم ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی افراد در خصوص مقابله و پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی و کاهش اثرات آن تأکید کرد و گفت: در این ارتباط آموزش‌های عمومی به مددجویان ارائه شده است و بیش از یک‌هزار و 200 نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد استان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

حسین‌زاده با اشاره به عضویت این نهاد در شورای هماهنگی مدیریت بحران و کارگروه تخصصی امداد و نجات استان خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته نیز 150 میلیون ریال کمک بلاعوض به مددجویان اهالی روستای نازلو از توابع شهر ارومیه که بر اثر سیل خسارت دیده بودند وارد شد.

وی به مشارکت این نهاد در اجرای مانورهای آمادگی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی برگزار شده از سوی مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: بلایای طبیعی هر سال خسارات بسیاری به بخش‌های مختلف استان وارد می‌کنند که در این میان بیش‌ترین میزان خسارت به اقشار نیازمند و محروم جامعه وارد می‌شود.

حسین‌زاده در ادامه با اشاره به نقش کمیته امداد به عنوان مهم‌ترین نهاد حمایتی از این افراد، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا حد امکان از بار این خسارت و آسیب‌ها به نیازمندان و اقشار محروم جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/61006/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول