اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از رهبران حزب «سازندگی و توسعه» مصر در گفت‌وگو با فارس:

قانون اساسی دولت کودتاچی مصر را به رسمیت نمی‌شناسیم

یکی از رهبران حزب «سازندگی و توسعه» مصر با بیان اینکه قانون اساسی دولت کودتاچی را به رسمیت نمی‌شناسیم، تاکید کرد که تعدیل قانون اساسی 2012 مصر به دنبال نابود ساختن جریان‌ اسلامگرا به طور کامل است.

قانون اساسی دولت کودتاچی مصر را به رسمیت نمی‌شناسیم

«طه الشریف» یکی از رهبران حزب «سازندگی و توسعه» شاخه نظامی جماعت اسلامی مصر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اعلام مخالفت خود با فعالیت کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی که هم اکنون به تعدیل قانون اساسی 2012 می‌پردازد، گفت: قانون اساسی 2012 نزد ملت مصر به رأی گذاشته شده و توسط یک کمیته منتخب تدوین شده بود ولی کودتا رأی ملت را سرنگون کرد. رأی مردمی که با قانون اساسی (2012) موافقت کرده بودند.

وی با بیان اینکه تعدیلات قانون اساسی مصر به دنبال نابود ساختن جریان اسلامگرا به صورت کامل، نه نابودی اخوان المسلمین است، افزود: شنیده‌ها از بندهایی در قانون اساسی جدید حکایت دارد که فعالیت احزاب اسلامی را ممنوع می‌کنند. همچنین حرف و حدیث‌هایی مبنی بر لغو هویت اسلامی کشور وجود دارد. چنین امری کاملا مطرود است و نمی‌توان با آن موافقت کرد.

الشریف با بیان اینکه قانون اساسی مصر همان قانون اساسی 2012 است که به همه پرسی گذاشته بود، افزود: این قانون اساسی را نمی‌توان لغو کرد و هیچ قانون اساسی جدیدی را به رسمیت نمی‌شناسیم. این امر برای محافظت بر هویت اسلامی خودمان است که اجازه نمی‌دهیم خدشه دار شود.

وی در پایان از وجود رویکردی در بین اعضای جماعت اسلامی و حزب «سازندگی و توسعه» جهت تحریم همه پرسی قانون اساسی جدید مصر سخن گفت و دولت جدید را دولت کودتاچیان نامید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول