اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان مطرح کرد

لزوم استفاده از علم و تفکر اقتصادی در صادرات

استاندار همدان گفت: باید در امر صادرات به سمت استفاده از علم و تفکر اقتصادی حرکت کرد.

لزوم استفاده از علم و تفکر اقتصادی در صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد صبح امروز در مراسم روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با بیان اینکه صادرات یکی از محورهای توسعه کشور است اظهار داشت: با صادرات درآمد ارزی برای کشور کسب می‌شود.

وی افزود: ارز وارداتی توسط صادرات به بخش تولید نیز تزریق شده و باعث تقویت بخش‌های دیگر اقتصاد نیز می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه صادرات فقط ارزآوری نیست گفت: از طریق صادرات کالاها فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی را صادر و با دیگر کشورها ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 124 کشور از طریق تبادلات اقتصادی با استان همدان ارتباط دارند که همدان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی بخشی از فرهنگ را به این کشورها صادر و با کالاهای وارداتی فرهنگ آنها را که در برخی مواقع بابرنامه بوده را به استان وارد می‌کنند.

آزاد رشد 112 درصدی صادرات استان در نیمه نخست سال 92 را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در حوزه صادرات باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرد و باید بررسی شود که آیا با افزایش صادرات از نظر وزنی نیز با افزایش روبرو بودیم؟

وی اضافه کرد: در صادرات با افزایش هفت برابری وزن کالاها موجه هستیم و در صادرات یا کالاها را ارزان فروختیم و یا نوع کالاهای صادراتی حجمی است.

استاندار همدان با بیان اینکه باید در امر صادرات به سمت استفاده از علم و تفکر اقتصادی حرکت کرد ابراز داشت: در سال جاری با رشد 112 درصدی صادرات فقط 96.5 میلیون دلار صادرات داشتیم.

وی اذعان کرد: از 96.5 میلیون دلار صادرات استان، 6.5 میلیون دلار را بخش معدنی معادل یک درصد به خود اختصاص داده که این رقم کمی است.

آزاد بیان داشت: با وجودی که در بخش کشاورزی کار شده، این بخش در صادرات استان 18.5 میلیون دلار سهم دارد که عدد بسیار پایینی است که نشان می‌دهد یا خام‌فروشی صورت گرفته و یا میزان صادرات کم بوده است.

وی ادامه داد: محصول سیب زمینی همدان با همه کش و قوس‌های خود فقط 18 میلیون دلار صادرات داشته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قصد انتقاد از روند صادرات استان را ندارد خاطرنشان کرد: بخشی از کالاهای صادراتی پیله‌وری هستند که تجاری نیستند و باید به سمت صادرات با برنامه و علمی حرکت کرد.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول