اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

سارقان احشام جای خالی گرگ‌ها را پر کرده‌اند

در شهرستان بیجار اخیراً جای خالی گرگ‌ها را سارقان خبره پر کرده‌اند که علاوه بر سرقت دام، دامداران را نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

سارقان احشام جای خالی گرگ‌ها را پر کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، دامداری در رونق بخش مهمی از اقتصاد هر منطقه نقش مهمی دارد و دامداران با زحمت و مشقت فراوان در این راستا تلاش می‌کنند.

دامداری در روستاهای شهرستان بیجار با توجه به رونق بسیار خوب در این زمینه این روزها با مشکل بس بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند. دزدان احشامی که چند صباحی است آسایش را از دامداران زحمت‌کش بیجاری ربوده‌اند.

دزدان خبره‌ای که با کمین شبانه در اطراف روستاها و دامداری‌ها و گاوداری‌های این شهرستان نمی‌گذارند خواب خوش به چشم دامداران بیاید و مشکلات فراوانی برای این قشر ساعی و زحمت‌کش به وجود آورده‌اند.

چندی پیش سرقت 52 رأس گوسفند در توپ‌آغاج و 72 رأس در روستای قزلعلی و سرقت 10 رأس گاو در گاوداری مسیر جاده سنندج - بیجار از جمله سرقت‌هایی بود که سارقان علاوه بر سرقت دام‌ها، صاحبان دامداری‌ها را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده و متواری شده‌اند.

یکی از اهالی روستای قزلعلی به خبرنگار فارس گفت: جدای از اینکه سارقان احشام را شبانه به سرقت می‌برند مال‌باخته را تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که از نیروی انتظامی خواستاریم که این موارد را به صورت ویژه پیگیری نمایند.

بشرالله کرمی صاحب یک گاوداری است که با وجود سرقت 10 رأس گاو آن، متأسفانه به دلیل مقاومت در برابر  سارقان به شدت مجروح و زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان اعزام شد.

وی با ابراز نگرانی در این خصوص خواستار پیگیری مجدانه نیروی انتظامی این شهرستان شد و گفت: ادامه سرقت احشام در این شهرستان موجب ترس و وحشت روستاییان و صاحبان دامداری و گاوداری‌ها شده است.

اما کار سارقان به اینجا ختم نمی‌شود و باز هم خبر به سرقت رفتن احشام دو گاوداری دیگر را شنیده‌ایم که جای بسی تأسف دارد.

این سرقت‌های پی در پی آگاهی و هوشیاری و پیگیری نیروی انتظامی این شهرستان را می‌طلبد اما متأسفانه تاکنون نه تنها سارقان دستگیر نشده‌اند بلکه سرقت‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/79015/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول