اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

افزایش ناگهانی دما در مازندران و استیصال مردم /گرمای پاییزی و روشن شدن کولرها

گرم شدن شدید و غیرقابل پیش‌بینی هوا مردم مازندران را کلافه کرده است به طوری که بسیاری مجبور شدن در این فصل کولرهای خود را روشن کنند.

افزایش ناگهانی دما در مازندران و استیصال مردم /گرمای پاییزی و روشن شدن کولرها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در پی گرم شدن ناگهانی هوا بسیاری از مردم ‌از گرمای پاییزی دوباره کولرهای منازل خود را روشن کردند.

گرمای 37 درجه‌ای در مرکز مازندران و وزش باد گرم و شرجی هوای مردادماه را به یادها آورد.

این در حالی است که هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران را ابری همراه با بارندگی، وزش باد شدید و احتمال رعد و برق پیش‌بینی کرده بود.

تحمل این هوای گرم و شرجی در آخرین روزهای مهرماه برای کودکان و بیماران همچنین سالمندانی که لباس‌های گرم به تن داشتند بسیار مشکل بود.

رویداد امروز در مازندران از نگاه مردم عادی بسیار عجیب و غیر قابل تصور  بود چرا که باد گرم همانند دم گرم سشوار صورت انسان را آزار می‌داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران هوای مرکز مازندران تا ساعت 24 امشب صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما و وزش باد گرم است و دمای هوای فردا بین 19تا 31 درجه سانتی‌گراد متغیر و درصد رطوبت ساری بین 33 تا 63 درصد در نوسان است.

هواشناسی مازندران همچنین وضعیت دریا در مازندران را موج ملایم به تدریج مواج، سمت باد را جنوب‌شرقی تا جنوب‌غربی از اواخر شب شمال‌غربی تا جنوب‌غربی و سرعت باد در مازندران را  چهار تا 12 از اواخر شب تا 15 متر بر ثانیه اعلام کرد.

این اداره هوای امروز را صاف تا کمی ابری همراه با افزایش دما و وزش باد گرم و از اواخر شب به تدریج با افزایش ابر، وزش باد شدید، با احتمال رگبار باران اعلام کرده است.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، وضعیت هوای مازندران در روز یک‌شنبه نیمه ابری تا ابری به تدریج همراه با بارندگی، وزش باد شدید، کاهش دما و رعد و برق است و مردم مازندران در روز دوشنبه شاهد هوای ابری همراه با بارندگی، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و احتمال رعد و برق روبه‌رو هستند.

هواشناسی مازندران هوای روز سه‌‌شنبه را صاف تا نیمه‌ابری در برخی مناطق ابری به تدریج با کاهش ابر پیش‌بینی کرد و از هوای صاف تا نیمه ابری در روز چهار‌شنبه هفته جاری خبر داد.

انتهای پیام/86021/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول