اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه:

حق شهرداری شهرهای کوچک ادا نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: در قانون اختصاص سهم ارزش افزوده به شهرداری‌ها، حق شهرداری‌های کوچک و فاقد منابع نادیده گرفته شده است.

حق شهرداری شهرهای کوچک ادا نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، سید نبی رسولی، بعد از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه شهرداران ابرکوه و مهردشت در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: قانون مجلس شورای اسلامی در اختصاص مقداری از سهم ارزش افزوده به شهرداری‌ها، حق شهرداری‌های شهرهای کوچک و فاقد صنعت و معدن را نادیده گرفته است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات ابرکوه از جمله مسئله آسفالت و نداشتن کشتارگاه مناسب بیان کرد: قانون مصوب مجلس در مورد اختصاص بخشی از مالیات ارزش افزوده حاصل از صنعت و معدن به شهرداری‌ها با توجه به اینکه شهرداری شهرهایی مانند ابرکوه از این منابع بی‌بهره هستند، بی‌عدالتی به حساب می‌آید.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر برخی از شهرهای استان یزد درآمد میلیاردی از این منبع دارند و درآمد ما از این بابت بسیار ناچیز است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه خطاب به شهرداران عنوان کرد: شهرداران باید ایثار را پیشه کنند و خدامحوری را مدنظر خود داشته باشند.

رسولی بیان کرد: همه می‌دانیم که تمایل به شهرنشینی روز به روز بیشتر می‌شود و باید زیرساخت‌ها برای این امر فراهم شود.

وی ادامه داد: در ابرکوه فاکتور اصلی برای فعالیت که همان همت است، بسیار دیده می‌شود اما مسئولان نیز باید در فکر ایجاد درآمد برای شهرداری‌های کوچک و محروم باشند.

این عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه اظهار داشت: در بحث جاده‌ها و با عدم افتتاح باند دوم راه ابرکوه - سورمق، شهرستان دچار مشکلات زیادی شده است که امیدواریم مسئولان برای حل این مشکل هر چه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مهردشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید بر اساس قانون کارها را انجام داد، خاطرنشان کرد: اگر بر اساس قانون و جلب رضایت خدا تلاش کنیم، دیگر هیچ نگرانی بابت ناراحتی برخی‌ها از کار خود نخواهیم داشت.

تولایی همچنین خواستار توجه مسئولان به شهرداری‌های شهرهای کوچک و فاقد درآمد مناسب شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول