اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی گلستان:

مدیریت منابع آبی گلستان نیازمند بازنگری است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مدیریت و کنترل منابع آبی در استان نیازمند یک بازنگری جدی و اساسی است.

مدیریت منابع آبی گلستان نیازمند بازنگری است

حسین شریفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این مدیریت شامل نوع مصرف منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آن در کشاورزی به شیوه‌های علمی است.

تاکید بر مشارکت مردم برای مدیریت منابع آبی

وی ادامه داد: در این مدیریت توجه به موضوعات ترویجی، فرهنگی و مشارکت دادن کشاورزان برای حفظ، بهر‌ه‌برداری و توسعه منابع آبی در استان ضروری است.

رئیس هیئت مدیره انجمن آبیاری و زهکشی ایران تصریح کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان به تحول مثبت در حل مشکل آب زراعی امیدی داشت و باید کشاورزان ضمن لمس مشکلات موجود در مدیریت منابع آبی سهیم شوند.

*افزایش سطح عمق آب‌های زیرزمینی نسبت به سطح زمین در گلستان

شریفیان با انتقاد از حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح گلستان یادآور شد: با وجود نظارت‌های آب منطقه‌ای استان، این مشکل به قوت خود باقی است و موجب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی نسبت به سطح زمین در عمق پایین‌تری قرار گیرد.

به گفته وی مشکل منابع آبی تنها به استان گلستان اختصاص ندارد و همه کشور با این مشکل به شکل جدی دست به گریبان است.

شریفیان با اشاره به اینکه جنگ دنیا در سال‎های پیش‌رو بر سر منابع آبی خواهد بود، اذعان داشت: بی‌توجهی به بحران کم‌آبی می‌تواند عواقب وخیم و غیر قابل جبرانی داشته باشد.

*نامه انجمن تخصصی آبیاری و زهکشی ایران به رئیس‌جمهور

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به نامه‎ای که اخیراً از سوی انجمن آبیاری و زهکشی ایران به دکتر روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران ارسال شد، متذکر شد: در این نامه خطاب به دولت تدبیر و امید آمده است این انجمن علمی آمادگی دارد تا قابلیت‌های علمی و پژوهشی خود اعم از اساتید، پژوهشگران دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی کشور و دانشجویان را در مسیر حل معضلات حوزه آب به کار گیرد.

شریفیان ادامه داد: در این نامه موضوعات مرتبط با منابع آبی از جمله آلودگی، مدیریت منابع آب، و توسعه پایدار کشاورزی فاریاب مورد اشاره قرار گرفته است.

*عضویت بیش از 500 عضو ثابت در انجمن آبیاری و زهکشی ایران

وی متذکر شد: همچنین از سوی انجمن نامه‌هایی به جامعه مهندسان مشاور مدیریت‌های آب و خاک جهاد کشاورزی استان‌های کشور در خصوص همکاری بیشتر آنان با این انجمن تخصصی ارسال شد.

انجمن آبیاری و زهکشی ایران یک تشکل علمی و تخصصی است که از سال 1384 تاکنون با بیش از 500 عضو در سطح کشور فعالیت می‌کند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول