اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان:

شهدا به دنبال باندبازی و رانت‌خواری نبودند

معاون فرهنگی و تربیتی وزیر ورزش و جوانان گفت: شهدا به دنبال باندبازی و رانت‌خواری نبودند، شهدا از جنس نور بودند و اگر ما هم می‌خواهیم از جنس نور باشیم، باید باور شهدا را در خود نهادینه کنیم.

شهدا به دنبال باندبازی و رانت‌خواری نبودند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، ظهر امروز نخستین یادواره 75 شهید ورزشکار تویسرکان با حضور معاون فرهنگی و تربیتی وزارت وزش و جوانان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان همدان فرماندار تویسرکان، رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان، ورزشکاران، خانوداه شهدا شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی برگزار شد.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در یادواره 75 شهید ورزشکار شهدای تویسرکان با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند، اظهار کرد: در جنگ‌های کلاسیک و غیر کلاسیک دنیا فقط گروه‌های نظامی حضور دارند، این در حالی است که در هشت سال دفاع مقدس همه اقشار ملت ایران در مقابل دنیای کفر ایستاد.

حجت‌الاسلام ناصر نقویان بیان کرد: انسان به اندازه ارزش نعمتی که قائل است، باید مراقبت و برای به‌ دست آوردن آن هزینه کند.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه قبل از انقلاب استکبار دو نعمت آزادی و آزادگی را از ملت ما گرفته بود، تاکید کرد: شهدا با پیروی از ولایت فقیه آزاد بودن و آزاده بودن را به دنیا هدیه دادند.

وی با بیان اینکه جوانان در دفاع مقدس بی‌شائبه برای ایثارگری از هم سبقت می‌گرفتند، ابراز کرد: اگر رشادت شهدا و ایثارگران در جنگ نبود، وضعیت کشور ما امروز همانند کشورهای منطقه بود.

نقویان گفت: همه وظیفه داریم حماسه‌هایی که سبب امنیت امروز ما شده را برای نسل‌های انقلاب توضیح دهیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت، آرامش و اقتدار را مدیون خون هزاران شهید هستیم پس نباید از آن غافل باشیم، تصریح کرد: چشم دنیا به ماست که چگونه می‌توانیم در شرایط‌ متفاوت سربلند و عزتمند باشیم.

معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان متذکر شد: شهدا به دنبال باندبازی و رانت‌خواری نبودند، شهدا از جنس نور بودند و اگر ما هم می‌خواهیم از جنس نور باشیم باید باور شهدا را در خود نهادینه کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان امروز با جنگی نرم در میدان نبرد حاضر شده‌اند، پس می‌طلبد همه با تمام توان از ارزش‌ها و نعمات دفاع کنیم تا در مقابل شهدا سرافکنده نباشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز با بیان اینکه شهدا الگوهای ستودنی برای جامعه هستند، ابراز کرد: کار هفته تربیت بدنی با نخستین یادواره 75 شهید ورزشکار تویسرکان در استان همدان کلید خورد.

سید عبدی افتخاری افزود: در طول هفته تربیت بدنی در شهرستان‌های استان یادواره شهدا به منظور پاسداشت یاد و خاطر شهدا و انتقال فرهنگ شهید و شهادت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: ورزشکاران با الگو‌پذیری از شهدا می‌توانند قله‌های انسانیت و موفقیت‌ها را فتح کنند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز، افزود: دفاع مقدس از نسیم‌های ملکوتی بود که شهدا بهترین بهره را از آن بردند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به اینکه بزرگ‌‌ترین حربه در برابر دشمنان شهید و شهادت است، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت در سرفصل برنامه‌ها در هر حوزه باشد تا دشمن نتواند ارزش‌ها را از ما بگیرد.

انتهای پیام/89010/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول