اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هلال احمر دماوند خبر داد

آمادگی کامل 2 فروند بالگرد در استان تهران برای اعزام به عملیات امدادی

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از آمادگی کامل دو فروند بالگرد در استان تهران برای اعزام به عملیات امداد و نجات خبر داد.

آمادگی کامل 2 فروند بالگرد در استان تهران برای اعزام به عملیات امدادی

حمید فرهادی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، یکی از دغدغه‎های جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند را کوهستانی بودن مناطق آن بیان کرد.

وی افزود: هر چند بر اساس قانون، وظیفه امدادرسانی در کوهستان بر عهده ما نیست؛ اما جمعیت هلال احمر با توجه به شعار انسان‎دوستی و نوع‎دوستی خود، بیش از هر نهاد دیگری این کار را انجام می‎دهد.

فرهادی اضافه کرد: در زمینه کوهستان با کمبود تجهیزات صعود مواجه بودیم ولی توانستیم یک تیم شش نفره متخصص کوهستان تشکیل داده و این تیم را با آموزش‎های تخصصی آماده کرده و در نهایت تجهیزات صعود در کوهستان نیز تأمین شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در خصوص امداد فوری از طریق بالگرد در شهرستان دماوند هم اظهار داشت: در حال حاضر در کل کشور، 17 فروند بالگرد امدادی وجود دارد که دو فروند بالگرد در استان تهران همیشه آماده اعزام است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دماوند بیشترین فرود بالگرد تاکنون در پایگاه آبعلی بوده است، افزود: در پایگاه چنار غرب نیز یک پد بالگرد بسیار مجهز در نظر گرفته شده است که به محض بهره‎برداری از این پایگاه، آمادگی فرود بالگرد mi 17 را دارد.

فرهادی با بیان اینکه شماره تماس هلال احمر از 147 به 112 تغییر یافته است، تصریح کرد: این شماره بین‎المللی است و در هر جای استان تهران که با این شماره تماس گرفته شود، در مرحله اول به واحد ecu  (ارتباطات رادیویی هلال احمر) در استان وصل می‎شود و سپس با ارائه شرح ماجرا و موقعیت، نیروهای نزدیک‎ترین پایگاه امدادی هلال احمر در محل حادثه حاضر می‎شوند.

وی جمعیت هلال احمر را دارای سه بخش خواند و گفت: بخش جوانان که از غنچه‎های هلال تا جوانان زیر 29 سال را در بر می‎گیرد؛ بخش داوطلبان که افراد بالای 29 سال به بالا را شامل می‏‌شود و بخش امداد و نجات که نیروهای زبده و آموزش‌‏دیده امداد و نجات را در برمی‎گیرد.

فرهادی اضافه کرد: در بخش جوانان، آموزش‎های اولیه و عمومی امداد و آموزش‎های فرهنگی داده می‎شود؛ در بخش داوطلبان، آموزش‎های امداد و نجات ارائه شده و در مواقع نیاز از حضور داوطلبان با اعلام فراخوان استفاده می‎شود و در بخش امداد و نجات، آموزش‎های تخصصی امداد و نجات جاده‎ای و پیش‏‌بیمارستانی ارائه می‎شود و این افراد نیروهای ثابت جمعیت را تشکیل می‎دهند.

 انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول