اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان تاکید کرد

اصفهان سرمایه‌پذیر‌ترین استان کشور / تهیه طرح جامع برای ترافیک اصفهان

استاندار اصفهان گفت: اصفهان سرمایه‌پذیر‌ترین استان کشور است، اما از نظر جذب سرمایه اصفهان از آخر به عنوان دومین استان کشور محسوب می‌شود.

اصفهان سرمایه‌پذیر‌ترین استان کشور / تهیه طرح جامع برای ترافیک اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگر‌پور پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه سنت حسنه صله رحم و دید و بازدید در بین مردم ایران وجود دارد و این سنت به صورت ویژه‌تر در بین مردم اصفهان مشاهده می‌شود، اظهار کرد: مدتی پیش اعضای شورای شهر اصفهان به دیدنم آمدند و امروز نیز بنده به بازدید از اعضای شورای شهر اصفهان آمده‌ام.

*‌ مدیریت حدود 2 میلیون نفر جمعیت توسط شورای شهر اصفهان

وی با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان حدود 2 میلیون نفر جمعیت را مدیریت می‌کند، اضافه کرد: درصدد مطرح کردن تعدادی از مشکلات شهر در این جلسه بوده‌ام، اما به نظر می‌رسد باید در این نشست به مطالبات اعضای شورای شهر پاسخ بدهم.

استاندار اصفهان سرمایه‌گذاری را یکی از مباحث بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بستر سرمایه‌گذاری باید در اصفهان تغییر کند و این موضوع یکی از مهم‌ترین نیاز‌های شهر و استان اصفهان تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری در قوانین و مقررات برای تغییر بستر سرمایه‌گذاری در اصفهان ضرورت دارد، ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری دارای دو بخش عمومی و کلی است و فضای کلی سرمایه‌گذاری در استان و شهر اصفهان باید تغییر کند.

زرگر‌پور با بیان اینکه یک فضای معقول و منطقی برای سرمایه‌گذاری در شهر و استان اصفهان باید فراهم شود، تاکید کرد: بخشی از این موضوع به تصمیمات و برنامه‌های شورای شهر باز می‌گردد و تمام مسئولان شهر و استان باید بستر‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری در اصفهان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه ضوابط و مقررات در سطح شهر باید به صورتی باشد که سبب جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بر روی پیشرفت و توسعه شهر شود، افزود: نهاد مسئول سرمایه‌گذاری نیز باید از وجود یک مدیر با‌تجربه و ریسک‌پذیر برخوردار باشد.

*‌ مدیریت شهر باید فضا را برای سرمایه‌گذاری باز کند

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهر باید فضا را برای سرمایه‌گذاری باز کند، گفت: مدیریت شهر نباید به دنبال یک سود آنی و موقت باشد، بلکه مدیران شهر باید انگیزه را برای سرمایه‌گذاران بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه اصفهان سرمایه‌پذیر‌ترین استان کشور است، اما از نظر جذب سرمایه اصفهان از آخر به عنوان دومین استان کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: مسئولان شهر و استان باید با بازنگری بر روی زیر‌ساخت‌ها و قوانین فضای مورد نیاز را برای جذب سرمایه‌گذاری در اصفهان فراهم کنند.

زرگر‌پور با اشاره به اینکه باید از تنگ‌نظری و دید بسته جدا شویم، ادامه داد: مسئولان باید با توجه به این مباحث نسبت به ایجاد فضا‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در شهر و استان اصفهان اقدامات لازم را انجام بدهند.

*‌ معضلات ترافیک از مهم‌ترین مشکلات اصفهان محسوب می‌شود

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مردم شهر و استان اصفهان مشکلاتی دارند و مسئولان باید به این مشکلات توجه کنند، تصریح کرد: مشکل ترافیک یکی از این مشکلات محسوب می‌شود که در حال حاضر معضل ترافیک به روزنامه‌های استان نیز کشیده شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه معضل ترافیک باید با استفاده از یک برنامه‌ریزی مناسب برطرف شود، اضافه کرد: آمادگی خود را اعلام می‌کنم که از تمام توان خود برای رفع این معضل در اصفهان استفاده کنم.

وی با اشاره به اینکه معضل متروی اصفهان باید برطرف شود، تاکید کرد: برطرف شدن مشکلات موجود در مسیر متروی اصفهان سبب رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی در این کلان‌شهر می‌شود.

*‌ طرح جامعی باید برای برطرف شدن مشکل ترافیک اصفهان تهیه شود

زرگر‌پور با تاکید بر اینکه طرح جامعی باید برای برطرف شدن مشکل ترافیک اصفهان تهیه شود، افزود: وضعیت ترافیک اصفهان در شأن مردم نیست و در صورتی که امروز این معضل مورد رسیدگی قرار نگیرد، در آینده با یک تصاعد هندسی از ترافیک مواجه می‌شویم و به دنبال این موضوع نیز گره‌های شهر اصفهان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه 13 هزار خانه میراثی در اصفهان وجود دارد، گفت: وضعیت این خانه‌ها باید مشخص شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان پروژه‌های بزرگی مانند مصلی و ورزشگاه نقش جهان وجود دارد که بهره‌برداری از این پروژه‌ها بدون کمک‌های شهرداری و شورای شهر اصفهان امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری باید برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها به کمک استانداری بیایند.

*‌ تعامل بین‌بخشی یکی از مباحث مهم در اصفهان است

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با تعامل و همکاری شهرداری، شورای شهر و استانداری این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، ادامه داد: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و شهرداری یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در اصفهان است.

زرگر‌پور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید با یکدیگر تعامل، انسجام و هماهنگی داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات موجود در اصفهان با تعامل بین بخشی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز یکی از مباحث بسیار مهم در سطح شهر‌ها است، اضافه کرد: ساخت و ساز‌ها باید اصولی باشد و نقل و انتقال مصالح ساختمانی نیز باید بدون داشتن هیچ آلودگی صوتی انجام شود.

استاندار اصفهان متروی اصفهان را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در اصفهان دانست و تاکید کرد: مسئولان شهر و استان باید با همکاری یکدیگر در راستای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این پروژه تلاش کنند.

انتهای پیام/63004/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول