اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

انجام ثبت خاطرات زنان ایثارگر آذربایجان غربی / مستند بی‌نشانه‌ها آماده است

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح ثبت خاطرات زنان ایثارگر در آذربایجان غربی با موفقیت اجرا شد و مستند بی‌نشانه‌ها آماده است.

انجام ثبت خاطرات زنان ایثارگر آذربایجان غربی / مستند بی‌نشانه‌ها آماده است

مریم دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که توسط اداره امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به مرحله اجرا گذاشته شد، طرح ثبت خاطرات زنان ایثارگر بود که با موفقیت مراحل مختلف آن به پایان رسیده و خاطرات و ناگفته‌های تعدادی از بانوان این استان ثبت و ضبط شد تا برای نسل‌های آینده به عنوان منبع اطلاعاتی ارزشمندی باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه نخستین حلقه این مستند آماده است، افزود: نخستین حلقه مستند آماده است ولی این مستند مترادف با همه خاطرات تمام بانوان نقش‌آفرین در دفاع مقدس نیست، زیرا گردآوری و ثبت این جانفشانی‌ها وقت، اعتبار و سرمایه زیادی را می‌طلبد، تا بتوان در این زمینه گام‌های ماندگارتر و استوارتری را برای اطلاع یافتن نسل‌های آینده برداشت.

وی با اشاره به حضور چشم‌گیر بانوان در هشت سال جنگ تحمیلی، ادامه داد: این مجموعه تهیه شده فقط عصاره ناچیز و چکیده‌ای مختصر از اقدامات و خدمات ارائه شده توسط بانوان قلمداد می‌شود، به همین دلیل این مجموعه فاز نخست قلمداد شده و در کارگروه زن و خانواده موضوع ورود به فاز دوم و تامین اعتبار مورد نیاز را درخواست کرده‌ایم که امیدوار هستیم مورد موافقت قرار گیرد.

دهقان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی بانوان ایثارگر و سلحشور زیادی هم اکنون زندگی می‌کنند، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که این قبیل افراد در گمنامی زندگی کنند بلکه لازم است که از راه‌های مختلف از جمله تداوم اجرای این طرح آنها را به عنوان الگو برای نوجوانان و جوانان عرضه کنیم، تا راه آنها را در این مرز و بوم و مقابل دشمنان نظام اسلامی ادامه دهند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زنان زیادی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایفای نقش کرده‌اند، ادامه داد: در قالب این طرح مصاحبه‌هایی با تعدادی از مادران انجام و ضبط شد و گزیده‌هایی از این مصاحبه‌ها همراه با اشاره به فرمایشات علماء، روحانیان و اشخاص صاحب‌نام گردآوری و با عنوان مستند بی‌نشانه‌ها تکمیل شده است.

دهقان با اظهار به اینکه جمع زیادی از بانوان به صورت گمنام و بی‌ادعا در مناطق مختلف استان زندگی ساده‌ای را در پیش گرفته‌اند، ادامه داد: این وظیفه نهادهای فرهنگی، مسئولان و رسانه‌ها است که آنها را شناسایی و معرفی کرده و مقام بلندشان را پاس دارند.

انتهای پیام/61002/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول