اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض جبهه نجات ملی مصر به طرح قانون تظاهرات/ دولت موقت:از اجرای طرح عقب نشینی نمی‌کنیم

جبهه نجات ملی که از جریان‌ها و احزاب معارض دولت اخوان بود اعلام کرد که در اعتراض به طرح قانون تظاهرات جدید که به وسیله دولت موقت مطرح شده، تظاهرات خواهد کرد.

اعتراض جبهه نجات ملی مصر به طرح قانون تظاهرات/ دولت موقت:از اجرای طرح عقب نشینی نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، «مجدی حمدان» یکی از رهبران «جبهه نجات ملی» از احزاب مخالف دوران حاکمیت «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر، اعلام کرد که این جبهه در اعتراض به طرح قانون جدید تظاهرات از سوی دولت موقت، تظاهرات خواهد کرد.

وی افزود: قانون جدید با ماده 10  قانون اساسی که اجازه تظاهرات مسالمت آمیز را به شهروندان بدون دخالت وزارت کشور می‌دهد در تعارض است و همه جریان‌های انقلابی برای تظاهرات اعتراضی به این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

در همین راستا «محمد عبدالعزیز» مسئول ارتباطات سیاسی جریان «تمرد» اعلام کرد که هر قانونی که بخواهد حق تظاهرات مردم مصر که در جریان 25 ژانویه و 30 ژوئن ایجاد شده را سلب کند، قانونی ناعادلانه است.

از سوی دیگر «شریف شوقی» سخنگوی دولت موقت مصر اعلام کرد که دولت از اجرای قانون «سازماندهی تظاهرات» عقب نشینی نخواهد کرد.

بر اساس این قانون که به قانون «سازماندهی تظاهرات» موسوم شده، هرگونه تجمع اعتراضی در مکان‌های مذهبی و عمومی، و تظاهرات در برابر نهاد‌ها و موسسات دولتی، سازمان‌های امنیتی و نظامی ممنوع اعلام شده و در صورت اقدام به تظاهرات، معترضان به عنوان متخلف محکوم به حبس و پرداخت دستکم 100 تا 300 هزار جنیه مصری جریمه نقدی خواهند شد.

«وائل قندیل» روزنامه نگار و نویسنده مصری در واکنش به این طرح نیز گفت که پیشنهاد این طرح قبلا در دوران حکومت مرسی اعلام شده بود اما در حد پیشنهاد باقی ماند، که اجرایی شدن آن در شرایط فعلی نشان می‌دهد که «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر، حاکم اصلی این کشور است و می‌خواهد حق متعارف مردم در تظاهرات مسالمت آمیز را از آنها سلب کند.

انتهای پیام/ر

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول