اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید امام جمعه گچساران از وضعیت عمرانی این شهرستان:

بیکاری در گچساران بیداد می‌کند

امام جمعه گچساران با انتقاد از وضعیت عمرانی این شهرستان گفت: کسی جوابگوی مشکلات شهرستان گچساران نیست.

بیکاری در گچساران بیداد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی پیش از ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی جمعه گچساران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به کسب حسن نجات‌بخش تقوا و پرهیزکاری و دوری از نافرمانی‌ و گناهان با اشاره به نقش تخریب‌گر غیبت در جامعه اظهار کرد: در موضوع آفت زبان آیات و روایات زیادی وجود دارد و اینکه غیبت نه تنها منجر به تخریب شخصیت و آبروی یک شخص می‌گردد بلکه در ادامه تمامی جامعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: غیبت آنقدر از دیدگاه اسلام شنیع و مطرود است که آمده است نماز و روزه غیبت‌کنندگان تا چهل شبانه‌روز مورد قبول درگاه خداوند قرار نمی‌گیرد.

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته گچساران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه مشکلات مسلمانان در کنگره عظیم حج تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مسلمانان را موظف به حمایت از مظلومان عالم دانستند.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که متأسفانه روز به روز مصیبت و مشکلات در عالم اسلام زیادتر می شود، ابراز کرد: امروز در جوامع مختلفی از جمله عراق، افغانستان، سوریه و دیگر کشورهای مسلمان دشمنانی بی‌رحم و بدون منطق با حمایت استکبار جنگ به راه انداخته‌اند و شبانه‌روز با هدف تضعیف مسلمانان به قتل و غارت مسلمانان و بهره‌برداری از حماقت و عقب‌ماندگی بعضی از افراد که خود را مسلمان می‌دانند، پرداخته‌اند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات اخیر ایران اسلامی و 5+1 گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از دولت اعلام کرده‌اند که ما در مذاکرات هسته‌ای به دولت خود اعتماد داریم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری ادامه دادند که مسئولان این رویداد باید با تیزبینی، پختگی و آینده‌نگری به پای میز مذاکره بروند.

بعد از تغییر استاندار سابق دستور تعطیلی تکمیل مصلاها و دفاتر ائمه جمعه استان صادر شده است

امام جمعه گچساران با اشاره به مشکلات و موانع تکمیل مصلای این شهرستان اظهار کرد: به محض این‌که استاندار سابق از این استان رفت، بلافاصله در سطح استان دستور دادند به پیمانکاران که کار بر روی مصلاها و دفاتر ائمه جمعه را تعطیل کنید، پول نیست؛ کار نکنید.

حجازی متذکر شد: این مسئله عیب است، اولا اگر این آقایان خبر ندارند، بدانند این مملکت چند سرمایه بزرگ دارد که تمام شدنی نیست.

وی با بیان این‌که اگر خبر ندارید دل مردم را خالی نکنید و مردم را نترسانید، یادآور شد: نخستین سرمایه بزرگ این است که این مملکت مملکت امام زمان(عج) بوده و صاحب دارد و این‌که شما خیال کنید این مشکلات جزئی مشکل حادی است، دلیل بر بی‌اطلاعی شما است.

حجازی ادامه داد: حاکم این حکومت بعد از امام زمان(عج) شخصیتی بزرگ است که دنیا از مدیریت ایشان مبهوت و گیج شده و این دومین سرمایه بزرگ ما به شمار می‌رود.

مسئولان دل مردم را خالی نکنند و آنها را نترسانند

وی مردم را یکی دیگر از سرمایه‌های بزرگ حکومت اسلامی دانست و بیان کرد: وقتی ملتی چنین عاشقانه، منسجم و متحد دنیا را به بهت و تعجب واداشته است، چه کسی می‌تواند این سرمایه را مضمحل کند.

امام جمعه گچساران خطاب به مسئولان گفت: دل مردم را خالی نکنید، غنی‌ترین کشور و پیشروترین ملت عالم ایران اسلامی بوده و شما با کارهایی جزئی از جمله تغییر مسئولی در استان یکباره این طور زیر و رو می‌شوید، بسیار تعجب‌آور است.

حجازی خطاب به پیمانکار مصلای گچساران ابراز کرد: اگر توانایی ادامه تکمیل این مصلا را ندارید، استعفا دهید، تا فرد دیگری آغاز به کار کند.

طول کشیدن 14 ساله مصلای گچساران عیب است/بداد گچساران برسید

وی با تأکید بر این‌که کارهای عمرانی، فرهنگی و مذهبی یک روز هم نباید تعطیل شود، متذکر شد: عیب است کار ساخت مصلای شهری مثل گچساران که از 14 الی 15 سال قبل آغاز شده، راکد بماند و جالب است که بعضی‌ها می‌گویند چرا عجله می‌کنید؛ این افراد ظاهرا می‌خواهند تکمیل این مصلا 14 سال دیگر هم طول بکشد.

حجازی با کنایه نسبت به اظهارات بعضی افراد مبنی بر این‌که در ساخت مصلا عجله نکنید، افزود: در این صورت وقتی ساخت مصلا به اتمام برسد، ساختمان فرسوده محسوب می‌شود و 14 سال دیگر هم باید تخریب شود.

امام جمعه گچساران در ادامه با بیان این‌که بعضی از گچسارانی‌ها در صدا و سیمای مرکز کشور مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: حداقل بیایید از این شهر محروم گچساران تصویر برداری کنند تا در سطح کشور پخش شود و یک مسلمانی، خیری در گوشه‌ای از کشور دلش به حال این شهر بسوزد و برای فضای محروم این شهر، برای جامع‌القرآن نداشته گچساران، برای زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی نداشته این شهرستان قدمی بردارد.

حجازی ادامه داد: من نمی‌دانم به چه دلیلی می‌گویند گچساران شهر محروم نیست، شاخصه‌های محرومیت نداشتن و محروم نبودن چیست، شهری که جمعیت کثیری در آن بیکار است، فقر بیداد می‌کند و امکانات حداقلی برگزاری نماز را ندارد.

وی در ادامه افزود: فرهیختگان، مؤمنان همه و همه باید دست به دست هم دهند و همه کارها را تنها بر دوش دولت نگذارند، مردم نیز باید به میدان بیایند و این نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دارد تا گچساران از این وضعیت رقت‌بار نجات پیدا کند.

انتهای پیام/82014/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول