اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

بی‌توجهی به ورزش باشت پذیرفتنی نیست/ مسئولان استانی پاسخگو باشند

امام جمعه باشت از مسئولان استانی و مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست تا پی‌گیر مشکلات ورزشی این شهرستان باشند.

بی‌توجهی به ورزش باشت پذیرفتنی نیست/ مسئولان استانی پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را لباسی مقدس و باارزش در دین مبین اسلام برشمرد و با نقل روایتی از نبی‌اکرم گفت: اسلام هر مسلمانی آن‌گاه کامل است که با پوشش تقوا همراه باشد.

وی در خطبه نخست در بحث گناه‌شناسی به گناه کبیره خلف وعده اشاره کرد و گفت: یکی از نشانه‌های ایمان عمل به وعده است و هرگونه تخلف در قول و وعده بیانگر دروغگویی فرد است.

امام جمعه باشت با بیان آیاتی از قرآن ادامه داد: در قرآن نیز به وفا در عهد و نهی خلف وعده تاکید بسیار شده است.

عبودی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم افزود: هر کس که به عهد و پیمان خود وفادار نباشد جزو دینداران نیست.

وی ادامه داد: براساس روایتی از نبی اکرم (ص) آمده است که پیمان بستن با برادر مؤمن خود همچون عهد بستن با خداوند است پس آن کس که در عهد خود با خداوند خلف وعده کند، خشم الهی را برافروخته است.

عبودی وفا به عهد، خیانت نکردن و احترام گذاشتن به پدر و مادر را سه امر مهم دانست که در آن هیچ‌گونه عذری پذیرفته نیست.

امام جمعه باشت با بیان تاثیر مهم وفای به عهد در تربیت فرزندان اذعان کرد: هرگز قول ندهید مگر این‌که بدانید از عهده عمل به آن بر خواهید آمد.

خطیب جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته با گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن کشور اسلامی ایران بر گسل زلزله و حادثه‌های دلخراش ناشی از آن که تاکنون شاهد آن‌ها بوده‌ایم، لازم است دولت و مردم بحث مقاوم‌سازی منازل و ساختمان‌ها را با جدیت کامل دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به نام‌گذاری امروز به نام روز تربیت‌بدنی و ورزش یادآور شد: ورزش در دین مبین اسلام یک ارزش بیان شده و در آموختن آن به خصوص در رشته شنا، تیراندازی و اسب‌سواری نیز تأکیدات فراوانی شده است، چرا که لازمه تقویت روح و جسم است.

خطیب جمعه باشت در ادامه خطاب به مسئولان استانی افزود: در راستای حمایت از جوانان و ورزشکاران در سطح شهرستان‌ها مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

وی افزود: همه کار اداره ورزش و جوانان تنها ساخت یک سالن ورزشی نبوده و زمانی دارای ارزش خواهد بود که به پشتیبانی و حمایت از افراد برآیند.

عبودی خطاب به سرپرست فرمانداری شهرستان باشت گفت: هر چه سریع‌تر از مدیرکل و مسئولان ورزش استان برای پاسخ‌گویی به مردم دعوت به عمل آورید.

امام جمعه باشت در پایان با اشاره به جلسه دیروز رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در شهرستان گفت: ضمن تقدیر و تشکر از این مسئول و توجه وی به استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرستان باشت، با توجه به شرایط بیکاری در جامعه لازم است جوانان ما به روی‌آوری به رشته‌های فنی و حرفه ای که در پی آن اشتغال‌زایی است، ترغیب شوند.

انتهای پیام/82007/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول