اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان میراث فرهنگی کشور

جشنواره روز ملی ماسوله آغاز شد

نخستین جشنواره روز ملی ماسوله در این شهرک تاریخی با حضور مسئولان میراث فرهنگی کشور و گیلان آغاز شد.

جشنواره روز ملی ماسوله آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسوله، نخستین جشنواره روز ملی ماسوله ظهر امروز در شهرک تاریخی ماسوله با حضور مسئولان، باستان‌شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی کشور و استان آغاز شد.

دبیر جشنواره روز ملی ماسوله در جریان برگزاری این جشنواره با بیان اینکه قرار بود جشنواره روز ملی ماسوله در 25 شهریور امسال برگزار شود، اظهار کرد: به دلیل روند اداری نتوانستیم در این تاریخ برگزار کنیم به همین دلیل امروز برگزار شد.

 

مرجان علمی، هدف از برگزاری جشنواره روز ملی ماسوله را به دلیل نوع بافت این شهرک پلکانی و مورد توجه بودن آن عنوان کرد و افزود: ماسوله دومین شهر زنده دنیاست و به دلیل وجود فرهنگ بومی و سنت‌هایی که دارد همواره مورد توجه مردم است.

وی، با تصریح بر اینکه تلاش می‌کنیم ماسوله را به مردم ایران و جهان بشناسانیم، متذکر شد: تلاش می‌کنیم از نظر فرهنگ‌ها، سنت‌ها و صنایع‌دستی که در ماسوله وجود دارد این شهرک تاریخی بیشتر به مردم شناسانده شود.

 

دبیر جشنواره روز ملی ماسوله، شناساندن این شهرک تاریخی به مردم را موجب حفظ ارزش‌ها و سنت‌های آن دانست و یادآور شد: در بسیاری از بخش‌های ایران می‌بینیم که فرهنگ‌ها در حال از بین رفتن است و اصالتی که ایران دارد، می‌خواهیم این ماندگار شود.

وی، با قدردانی از همکاری اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و شورای شهر ماسوله در برگزاری جشنواره مذکور، خاطرنشان کرد: هزینه برگزاری جشنواره روز ملی ماسوله از طرف بخش‌خصوصی تأمین شده و برگزاری آن به صورت کشوری است.

انتهای پیام/2300/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول