اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی گیلان خبر داد

وجود 18 تفرجگاه جنگلی در گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: 18 تفرجگاه‌ جنگلی و یا استراحت‌گاه‌های ییلاقی به مساحت حدود 54 هکتار در مالکیت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است.

وجود 18 تفرجگاه جنگلی در گیلان

رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت قرار گرفتن گیلان در کرانه جنوبی دریای خزر و در نیمرخ شمالی سلسله جبال البرز را از ویژگی‌های منحصر به‌فرد آب و هوایی این استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: گیلان دارای سه قسم آب و هوای معتدل و مرطوب در مناطق جلگه‌ای و کوهپایه‌ای و پایین‌بند، آب و هوای کوهستانی در مناطق ییلاقی و مرتعی و بالا بند کوهستانی و آب و هوای نیمه خشک و مدیترانه‌ای از رستم آباد رودبار تا لوشان است. 

این مسئول از وجود 564 هزار و 712 هکتار جنگل و 244 هزار و 986 هکتار مراتع در گیلان خبر داد و افزود: 535 هزار و 809 هکتار جنگل طبیعی در گیلان است.

وی، گیلان را شامل 52 حوزه آبخیز کوچک و بزرگ ذکر کرد و یادآور شد: تمام روان آب‌های حاصل از بارش باران با شدت‌های مختلف و جریان‌های حاصل از ذوب برف همراه با بار ناخالص و آوردهای رسوبی محصول فرآیندهای مختلف و متنوع فرسایش، توسط رودخانه‌های موجود در این حوزه‌ها حمل و در نهایت در تالاب انزلی و دریای خزر تخلیه می‌شود.

رحمانی ادامه داد: به جز مجموعه حوزه‌های آبخیز محاط در محدوده استان، حوزه بزرگ سفیدرود نیز در نهایت در دریای خزر تخلیه می‌شود.

به گفته وی، از مجموع وسعت حوزه سفیدرود تنها حدود 300 هزار هکتار آن در محدوده گیلان واقع شده است.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان، این استان را دارای 25 پارک جنگلی به مساحت حدود 15 هزار و 770 هکتار عنوان کرد.

وی افزود: 18 تفرجگاه‌های جنگلی و یا استراحتگاه‌های ییلاقی به مساحت حدود 54 هکتار در مالکیت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان است.

رحمانی اضافه کرد: بخشی از این تفرجگاه‌ها پس از طی مراحل قانونی و برگزاری مزایده به بخش خصوصی برای اجرای طرح مصوب، احاله مدیریت شده و بخشی از آن نیز طبق بند «ج» ماده 147 در اختیار شهرداری قرار گرفته و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بر نحوه اجرای طرح نظارت دارد.

به گفته وی، بقیه تفرجگاه‌های استان نیز در مدیریت اداره کل و اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه گیلان است.

انتهای پیام/2300/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول