اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن منهای 73 کیلوگرم

جودوکار قمی به نشان برنز مسابقات نابینایان و کم بینایان کشور دست یافت

جودوکار قمی موفق به کسب مقام سوم و نشان ارزشمند برنز رقابت‌های ووشو قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور شد.

جودوکار قمی به نشان برنز مسابقات نابینایان و کم بینایان کشور دست یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در بین هیئت‌های فعال ورزش که در استان قم در عرصه قهرمانی تلاش می‌کنند هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان به مسائل و امورات مربوط به ورزش این قشر جامعه اختصاص دارد و رشته‌های مختلفی به عنوان زیر مجموعه آن فعال هستند.

رشته‌هایی نظیر جودو، گلبال، شطرنج، وزنه برداری و ... از جمله رشته‌های فعال در هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم هستند که استعدادهای فراوان و طرفداران خاصی دارند و تعداد ورزشکاران زیادی در آنها به صورت جدی و در سطح حرفه‌ای به ورزش قهرمانی مشغول هستند.

در این بین رشته ورزشی جودو از جمله ورزش‌های موفق زیر مجموعه هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم است و در رقابت‌های جودو قهرمانی کشور که اخیرا در تهران برگزار شد توانست یک عنوان سومی و نشان برنز را برای ورزش قم به ارمغان بیاورد.

البته در طول سال ورزشکاران قمی در رشته‌های مختلف به پیکارهای قهرمانی و لیگ‌های نابینایان و کم بینایان اعزام می‌شوند و تا کنون موفقیت‌های قابل توجهی را در سطح لیگ و قهرمانی کشور و حتی میادین برون مرزی برای ورزش استان قم به ارمغان آورده‌اند.

یکی از رشته‌هایی که نابینایان و کم بینایان موفقی در آن فعالیت می‌کنند، رشته ورزشی جودو است که رقابت‌های آن در سطح قهرمانی کشور در اوزان مختلف رده سنی بزرگسالان به میزبانی تهران و در سالن شهید هرندی این شهر برگزار شد که حاصل تلاش تیم اعزامی نابینایان و کم بینایان قم یک نشان برنز بود.

در حالی که با کسب بیشترین مدال این تیم تکواندو خراسان رضوی بود که قهرمان مسابقات جودو نابینایان و کم بینایان کشور شد و تیم‌های تهران و خوزستان عناوین دوم و سومی را کسب کردند، برای تیم اعزامی جودو هیئت قم یک نشان برنز به دست آمد که این مدال را مهرداد صفا در وزن منهای 73 کیلوگرم به دست آورد.

این دوره یکی از بالاترین سطوح رقابت‌های جودو قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور در رده سنی بزرگسالان در سال‌های اخیر بود که با شرکت برترین‌های این رشته ورزشی در تهران برگزار شد و در هفت وزن به انجام رسید و قهرمانان و افراد برتر اوزان مختلف خود را شناخت.

در وزن منهای 73 کیلوگرم این دوره از مسابقات جودو قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور که تنها نشان برنز برای تیم اعزامی هیئت قم به دست آمد، مهرداد صفا با وجود ارائه مبارزات دیدنی، بعد از محمد علی شنانی از خوزستان و موسی پورعباس از آذربایجان شرقی همراه با محمد ایمان اکبری از مازندران در جایگاه سوم مشترک ایستاد و به مقام سوم و نشان برنز رسید.

انتهای پیام/78002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول