اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس مطرح شد

اجرای دیپلماسی مهارتی برای نخستین بار در جهان توسط ایران

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح دیپلماسی مهارتی برای نخستین بار در سطح جهان توسط ایران اجرایی می‌شود.

اجرای دیپلماسی مهارتی برای نخستین بار در جهان توسط ایران

 کوروش پرند امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: یکی از جدیدترین مباحث در حوزه آموزش‌های فنی و مهارتی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که برای نخستین بار در سطح کشور و جهان مطرح شده است، بحث دیپلماسی مهارتی است.

وی افزود: دیپلماسی مهارتی کاملا با بحث آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در کشور متفاوت است زیرا در دیپلماسی مهارتی آموزش با هدف سیاسی صورت می‌گیرد.

پرند تصریح کرد: دیپلماسی سیاسی بحثی بین رشته‌ای میان آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای و دیپلماسی عمومی بوده و در این دیدگاه از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به عنوان یک ابزار مناسب برای دیپلماسی عمومی و بحث سیاست خارجی استفاده می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در این ایده جدید، استفاده از سفیران، کاردارها و دیپلمات‌ها می‌تواند برای حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای مثمرثمر باشد.

پرند یادآور شد: سفیران، کاردارها و دیپلمات‌ها می‌توانند با شناسایی کمک‌ها و پروژه‌های بین‌المللی برای سازمان فنی و حرفه‌ای در اجرای این طرح تأثیرگذار باشند.

وی عنوان کرد: رابطه دیپلماسی مهارتی و قدرت نرم به این معنی است که با استفاده از دیپلماسی مهارتی به راحتی می‌توان قدرت نرم را توسعه داد.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اعزام نیروی کار به خارج از کشور را از دیگر مزیت‌های دیپلماسی مهارتی دانست و گفت: در این رابطه باید یک استراتژی و برنامه تضمین شده طراحی شود که البته در برنامه پنجم توسعه به این امر توجه شده است.

پرند بیان کرد: عوامل اجرایی و دستورالعمل‌های اجرای در زمینه اعزام نیروی کار وجود ندارد که مهم‌ترین موضوع در این زمینه آموزش نیروی کار و سپس فرستادن نیرو با استراتژی‌های به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن دیپلماسی مهارتی تربیت مربیان کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، لبنان، تانزانیا، اوگاندا و چند کشور آفریقایی دیگر در دستور کار قرار دارد.

پرند تأکید کرد: احداث و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای در دیگر کشورها از جمله برنامه‌های اجرای طرح دیپلماسی مهارتی بوده و مهم‌تر از همه مسائل ترغیب آموزشگاه آزاد در کشورهای مختلف است که این کار در کشورهای از جمله آلمان، امارات، دوبی، امارات و مالزی صورت گرفته است.

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افزود: طراحی نظام آموزشی برای کشورهای دیگر در حوزه دیپلماسی مهارتی همچنین انتقال تجربه مهارتی در برخی طرح‌ها از جمله مشاغل خانگی در دستور کار دیپلماسی مهارتی قرار دارد.

انتهای پیام/82014/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول