اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

معاینه 1143 رأس دام زنده در روز عید قربان

رئیس اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در روز عید سعید قربان ‌یک‌هزار و 143 رأس دام زنده منطقه جنوب کرمان قبل از قربانی مورد معاینه قرار گرفتند.

معاینه 1143 رأس دام زنده در روز عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد خالقیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان خدمات انجام شده توسط اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان در روز عید سعید قربان، اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان در راستای وظایف قانونی خود در روز عید سعید قربان، به اتکای توان کارشناسی موجود و گستردگی خدمات در منطقه جنوب کرمان برنامه بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی را با موفقیت اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در این برنامه 29 نفر کارشناس به همراه ناظران شرعی در قالب 26 اکیپ ثابت و سیار بر ذبح قربانی از سوی شهروندان نظارت کردند.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: برای اطمینان از سلامت دام‌ها یک‌هزار و 143 رأس دام زنده مطابق ضوابط و مقررات تحت بازرسی بهداشتی قبل از قربانی قرار گرفته‌اند.

خالقیان تصریح کرد: با نظارت و بازرسی بهداشتی 709 لاشه دام قربانی شده و ضبط 81 کیلوگرم گوشتی و 47 قطعه آلایش (کبد و ریه) غیر قابل مصرف و ناسالم گام مؤثری در راستای تأمین سلامت جامعه برداشته شد.

وی با قدردانی از همکاری خوب مردم با مأموران دامپزشکی در این روز، عنوان کرد: همکاری مردم با مأموران و بازرسان اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان خوب بوده است، اما هنوز کافی نیست.

رئیس اداره نظارت دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه دامپزشکی به طور مستمر در طول سال بر عرضه مواد خام دامی نظارت دارد، اذعان داشت: مردم حتماً مواد خام دامی مورد نظر خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

خالقیان در پایان متذکر شد: شماره تلفن 1512 اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان آماده شنیدن گزارش‌های مردم است.

انتهای پیام/80003/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول