اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون ارزشیابی شورای شهر زاهدان خبر داد

بدهکاری بیش از 400 میلیارد تومانی دستگاه‌ها به شهرداری زاهدان

نایب رئیس کمیسیون نظارت و ارزشیابی شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مبلغی بیش از 400 میلیارد تومان دستگاه‌ها و ادارات مختلف به شهرداری زاهدان بدهکار هستند.

بدهکاری بیش از 400 میلیارد تومانی دستگاه‌ها به شهرداری زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، سید شیرعلی حسینی نارویی اظهار داشت: تمامی اعضای شورای شهر با هدف خدمت به مردم وارد عرصه عمل شدند و همواره جهت احقاق حق شهروندان از هیچ تلاشی فروگزار نیست.

وی با بیان برنامه‌های در دست اجرای شورا گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصول بارندگی یکی از مواردی که به جد در دستور کار شورا قرار دارد موضوع اتمام پروژه‌های مربوط به مسیل‌های شهر در نقاط مختلف است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌هایی که با همکارانمان در شهرداری داشته‌ایم انشاءالله عملیات اجرایی این پروژه‌ها با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

حسینی نارویی مشکلات مربوط به تعدادی از املاک موجود در مسیر این پروژه‌ها را مهمترین عامل کندی در پیشرفت فیزیکی آنها دانست و افزود: با رایزنی‌های انجام شده و پیگیری‌های شهرداری زاهدان، موضوع تملک این املاک در حال انجام است و انشاءالله پس از تملک آن‌ها روند اجرای این پروژه‌ها با سرعت ادامه خواهد یافت اما در عین حال موضوع ساماندهی تمامی مسیل‌ها در دست اجراست.

عضو کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر زاهدان با انتقاد از توجه نکردن به موضوع سرانه‌های کاربری شهری و توجه نکردن  به تقسیمات صحیح محلات شهر در طرح های تفصیلی گذشته گفت: بازنگری طرح تفصیلی شهر با جدیت مورد توجه ما قرارگرفته است و در نظر داریم نسبت به ساماندهی محلات شمال شهر که اخیراً به شهر الحاق شده اند با هدف ارائه ی خدمات مورد نیاز شهروندانی که در این نقطه ساکن می باشند از طریق اجرای طرح های تفکیکی اقدام شود.

وی با تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولانی که در راستای برطرف شدن مشکلات اراضی غرب زاهدان همکاری کردند اذعان داشت: پس از الحاق این اراضی به محدوده شهر و حل مشکلات مربوط به آن، موضوع ارائه خدمات مورد نیاز این منطقه در دستور کار قرار گرفت و ما انتظار داریم تمامی دستگاه‌هایی که در این منطقه ذی‌نفع هستند از جمله سازمان جهادکشاورزی، برق و سپاه پاسداران با مشارکت خوب خود با شهرداری به روند ساماندهی این منطقه سرعت بخشند.

نارویی با اشاره به نحوه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: شورا خود را متعلق به یک دستگاه نمی‌داند بلکه شورا متعلق به شهر است و وظیفه دارد بر عملکرد تمامی دستگاه‌ها جهت حسن اجرای دقیق قوانین و مقررات و همچنین پروژه‌هایی که توسط کلیه دستگاه‌های اجرایی در شهر انجام می شود نظارت کند.

وی به موضوع مهم پرداخت نکردن مطالبات دستگاه‌ها و ادارات به یکدیگر پرداخت و گفت: متاسفانه پرداخت نکردن مطالبات دستگاه‌ها به یکدیگر باعث بروز مشکلاتی برای آنان شده و با توجه به ارتباط بیشتری که ما با شهرداری داریم و طبق بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد مبلغی بیش از 400 میلیارد تومان دستگاه‌ها و ادارات مختلف به شهرداری بدهکار هستند و ما تقاضا داریم که تمامی مسئولان و مدیران شهری این موضوع را به جدیت مورد توجه قرار دهند و در این راستا نهایت همکاری را در پرداخت مطالبات شهرداری به عمل آورند چرا که در صورت پرداخت این مبلغ به شهرداری قطعاً اقدامات شگرفی در زمینه ارائه خدمات به شهر و شهروندان صورت خواهد پذیرفت.

نارویی در خصوص شهروند مداری و رعایت حق و حقوق شهروندی نیز تصریح کرد: از رسانه‌ها انتظار داریم تا در برنامه‌های خود، شهروندان را با حق و حقوق خود و نحوه مطالبه آنان از دستگاه‌ها و ادارات آشنا کنند چراکه آشنایی شهروندان با حقوق حقه خود باعث پیشرفت بسیاری از امور خواهد شد.

انتهای پیام/75005/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول