اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مشکلات مالی فدراسیون جودو

اعزام کاتاروهای قمی به مسابقات قهرمانی جهان لغو شد

کاتاروهای مطرح و افتخارآفرین استان قم از سفر به مسابقات کاتا جودو قهرمانی مردان جهان در سال 2013 محروم شدند.

اعزام کاتاروهای قمی به مسابقات قهرمانی جهان لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاتاروهای مطرح و سرشناس قمی در رشته جودو محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی هستند که در یک دهه اخیر افتخارات بسیار زیادی از میادین داخلی و برون‌مرزی برای ورزش استان قم کسب کرده‌اند.

این دو کاتاروی قمی که علاوه بر عضویت در تیم ملی کاتا جودو کشورمان همزمان به عنوان مربی و آموزش‌دهنده این رشته ورزشی نیز فعالیت می‌کنند، قرار بود همراه با دیگر اعضای تیم ملی کاتا جودو کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شوند اما این اعزام لغو شد.

اعزام کاتاروهای قمی در ترکیب تیم 14 نفره کشورمان به مسابقات کاتای جودوی قهرمانی جهان در حالی به صورت ناگهانی منتفی و لغو شد که تیم ملی کاتای جودو کشورمان قرار بود با ترکیب 14 کاتارو در بیست و چهارمین روز مهر‌ماه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان راهی ژاپن شود.

در حالی که محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی دو تن از کاتاروهای مطرح و نام آشنای قمی نیز در ترکیب تیم کشورمان حضور داشتند، مهمترین دلیل لغو این اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهانی در ژاپن مشکلات مالی فدراسیون جودو مطرح شده است.

این در شرایطی است که تمام ملی‌پوشان کاتا جودو کشورمان ماه‌ها تلاش کرده و سختی‌های زیادی را در تمرینات آماده‌سازی متحمل شده و در پیکارهای انتخابی شرکت کرده بودند و سعی آن‌ها حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان و سربلندی کشورمان بود.

در شهریور ماه بود که با برگزاری آخرین دیدارهای انتخابی بین کاتاروهای مدعی حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، ترکیب نهایی این تیم برای اعزام به ژاپن معرفی شد و محمدرضا صحرایی و محمدحسن سالاری از قم در ترکیب تیم ملی کاتا جودو قرار گرفتند.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی هر کشور می‌تواند در پنج کاتای اصلی مسابقات قهرمانی سال 2013 جهان هفت تیم اعزام کند و قرار بود تیم ملی کشورمان در پنج کاتای اصلی پس از انجام مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های انتخابی به این پیکارها اعزام شود.

بر همین اساس در رشته ناگه نوکاتا محمدعلی نودهی و امیر فرزانه حصاری، در کاتامه نوکاتا مجتبی باجلان و سید رضا روحانی، در کیمه نوکاتا عبدالوهاب بردی و سیدیاشار روح‌الله‌زاده، در کودوکان گوشین جوتسو محمدحسن نجفی و علیرضا کریمی ناصر و در جونوکاتا محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی عضو تیم ملی بودند.

به دلیل مشکلات مالی برای اعزام این تیم به رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی جهان، فدراسیون جودو و کوراش کشورمان از شهریور ماه در تلاش بود تا با رفع این مشکلات و جذب اسپانسر مقدمات سفر این تیم را به ژاپن فراهم کند اما در حالی که رقابت‌های کاتای قهرمانی جهان طی روزهای 27 و 28 مهر ماه به میزبانی ژاپن در کیوتو برگزار خواهد شد، تیم ملی از رفتن به این مسابقات بازماند.

انتهای پیام/78002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول