اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرری:

توجه به نیازمندان سبب عزت انقلاب می‌شود

امام جمعه موقت شهرری با تاکید بر توجه به نیازمندان گفت: توجه به نیازمندان سبب عزت انقلاب می‌شود.

توجه به نیازمندان سبب عزت انقلاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام محمدتقی عظیما صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا گره‌گشای مشکلات است.

امام جمعه موقت شهرری با بیان اینکه امیدواریم توفیق یابیم در راستای اطاعت از فرمان الهی و ترک معصیت گام برداریم، اظهار داشت: مهمترین رسالت برای مردم پیمودن راه عبادت و راه تکامل انسان و انبیا است.

عظیما با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام به دو حضور تاکید شده است، عنوان کرد: عید سعید فطر و قربان دو فریضه مهم است، عید فطر که بعد از یک ماه روزه‌داری و اطاعت و عبادت است و عید قربان که بعد از مناسک حج و مسائل عبادی برای مسلمانان است و باید این دو روز را گرامی بداریم.

امام جمعه موقت شهرری بر بزرگداشت عید سعید غدیر تاکید کرد و گفت: عید غدیر عیدی است که وجود مقدس امیرالمومنین(ع) به‌عنوان خلافت و امامت از طرف پروردگار متعال منصوب شد.

وی ادامه داد: به لطف خدا باید همت بگماریم و عید سعید غدیر را ارج بنهیم که ما هرچه داریم در سایه حضرت محمد(ص) و آل ایشان است و انشاالله خداوند به برکت وجود فرزند امیرالمومنین(ع)، حضرت مهدی (عج) مشکلات عالم اسلام را آسان بگرداند.

عظیما خاطرنشان کرد: آنچه باید در عید قربان به آن توجه داشته باشیم مسئله قربانی و کمک به نیازمندان است.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به تاکید اسلام مبنی بر اینکه اگر 70 نفر هم می‌توانند با هم شریک شوند و قربانی تهیه کنند و گوشت آن را بین فقرا تقسیم کنند، افزود: در عید فطر هم فطریه جای خود دارد و در عید قربان نیز باید به فقرا توجه شود.

عظیما با اشاره به اینکه نیازمندان در جامعه کم نیستند، بیان داشت: نتیجه‌ای که از عید قربان می‌گیریم این است که هر فردی که توان دارد عده‌ای که می‌شناسد و نیار به کمک دارند را زیر پوشش خود بگیرد و به آن‌ها کمک کند.

امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب ما عزیز باشد باید در مقابل نیاز نیازمندان بی‌تفاوت نباشیم و آن‌ها را یاری کنیم.

انتهای پیام/2462/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول