اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نوای ملکوتی نماز عید قربان در لنده طنین‌انداز شد+ تصاویر

با حضور مردم ولایت‌مدار و خداترس شهر لنده نماز عید قربان در مسجد جامع صاحب الزمان(عج) شهر لنده اقامه شد.

نوای ملکوتی نماز عید قربان در لنده طنین‌انداز شد+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، صبح امروز نماز عید قربان، همزمان با سراسر کشور در لنده اقامه شد.

تاریخ بشریت مملو از داستان‌های و وقایعی‌ست که برای تصاحب نداشته‌ها و دفاع از داشته‌ها ثبت شده است. در این میان انسان‌هایی نیز بوده‌اند که امکان‌های حیات دنیوی را نه برای خود بلکه وسیله‌ای جهت رسیدن به کمال و تعالی و آمادگی برای دیدار خالق دیده‌اند. آدمی همواره به آزادی و رهائی می‌اندیشد و آرزو دارد به هر آنچه می‌خواهد دست یابد و به هر کجا که می‌خواهد برود. لیکن گاه فراموش می‌کند برای رفتن و رسیدن می‌بایست ابتدا رها شد‌. به عبارتی دیگر بندها را گسست و این امانت‌ها را که بار است نه یار به صاحبش باز پس داد.

ابراهیم تنها فرزندش را به امر خدا به قربانگاه می‌برد و با دست خود تیغ بر گلویش می‌نهد و پاداش این رهائی را در لحظه می‌گیرد و جاودانگی را تجربه می‌کند و سالها این واقعه در این روز برای همه‌ی خداپرستان و خداجویان عید قرار داده می‌شود. حج بزرگ‌ترین همایش تطهیر مسلمانان جهان که حاجیان پس از طی مراحل آن و عهد مجدد با پروردگار، این واقعه را با ذبح یک گوسفند (به یاد آن ذبح عظیم) یادبود می‌گیرند و با خدا می‌گویند آمادگی دارند هر آنچه به امانت در اختیارشان است قربانی عشق خالق نمایند.

بعدها در کربلا این حسین است که تاریخ را به گونه‌ای دیگر تکرار می‌کند و با تمام امانت‌های الهی که در اختیارش بود از دارائی دنیوی تا همه‌ی افراد خانواده و یاران را برای احیای آزادگی و آزادی به قربانگاه کربلا می‌آورد و چنان نهیبی در گوش تمام انسان‌های خفته می‌زند که تا دنیا دنیاست شنیده خواهد شد. این رخداد عظیم را تا قیام قیامت به نظاره خواهیم نشست و الگوئی خواهد بود برای آزادی و رهائی تمام انسان‌هائی که آرزوی آزادی و آزادگی دارند.

انتهای پیام/82013/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول