اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ده‌ها هزار نفری عاشقان آل‌الله

نوای «یا رب» آسمان کربلای ایران را فرا گرفت

همزمان با روز عرفه با حضور ده‌ها هزار نفر دعای پرفیض عرفه در کربلای ایران طنین انداز شد.

نوای «یا رب» آسمان کربلای ایران را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با سراسر کشور با حضور صدها هزار نفری مردم غیور ایران اسلامی در شهرستان ری برگزار شد.

هم زمان با نهم ذی‌الحجّه الحرام، مراسم دعای پر رمز و راز عرفه، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، با حضور ده‌ها هزار نفر از مردم مؤمن و متدیّن، برگزار شد.

مراسم دعای عرفه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط محمد حسن موحدی آغاز شد.

پس از مرثیه سرایی حامد رضوانفر، مجتبی باقری دعای روح بخش عرفه را قرائت کرد.

زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام به شوق ثواب زیارت حرم حضرت امام حسین علیه‌السلام در کربلای معلی، در روز عرفه در جوار حرم مطهر حضرت سیدالکریم علیه‌السلام به قرائت دعای روحبخش عرفه پرداخته و با خدای خویش مناجات کردند.

در روایتی مشهور، امام هادی علیه‌السلام زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در کربلا دانسته است.

* هم‌نوایی دعای عرفه با دو شهید گمنام

همزمان با روز راز و نیاز مردم غیور، ولایی و شهید پرور شهرستان ری میزبان دو پرستوی گمنام انقلاب اسلامی بودند.

مردم شریف ایران اسلامی پس از تشییع باشکوه و پیچیده شدن بوی شهادت در جنوب تهران به‌ویژه محله‌ای که به‌دلیل تقدیم کردن بیش از 250 شهید برگزاری مراسم تشییع بیش از 350 شهید به نام شهادت مزین شده است با حضور در مسجد ابوطالب (ع) دعای عرفه را به‌همراه شهدا قرائت کردند و یاد و خاطره شهدای عرفه را گرامی داشتند.

این گزارش حاکی است، شهدای گمنام حاضر در این محفل مربوط به منطقه عملیاتی فاو به سال 68 هستند که با نثار جان ارزنده خود موجبات استقرار و ثبات نظام مقدس اسلامی را فراهم ساختند.

شهدای گمنام بعد از اتمام دعای پرفیض عرفه امام حسین (ع) در مسجد ابوطالب (ع) به ستاد معراج شهدا تحویل شدند تا برای برگزاری مراسم خاکسپاری به استان‌های کرمانشاه و مازندران اعزام شوند.

گفتنی است، مراسم تشییع شهدای گمنام، برگزاری مراسم دعای عرفه و بزرگداشت شهدای عرفه به همت دریادلان بسیجی پایگاه حضرت ولی‌عصر (عج) حوزه مقاومت 355 امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

زمزمه نوای یا رب همراه با جانبازان در مجموعه مزین به نام حضرت بنی‌هاشم (ع)

همزمان با سراسر کشور و هم‌صدا با مردم مومن و ولایی ایران اسلامی دعای روح‌بخش و پر رمز و راز عرفه با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جوار مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم (ع) که ویژه جانبازان و معلولان احداث شده است، زمزمه شد.

مردم محله‌های شهادت، منصور‌آباد، پل سیمان و ... شهرری با حضور در فضایی آرام، شاداب و معنوی با حضور در فضایی که به نام علمدار جانبازان مزین شده است به راز و نیاز با خداوند متعال پرداختند.

وجود فضایی باز برای بازی کودکان و نوجوانان و فضای شاداب رضایت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و خانواده‌ها را به‌همراه داشت.

در پایان این آیین حاضران پس از اقامه نماز پای سفره حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روزه خود را افطار کردند.

این گزارش حاکی است، مراسم دعای عرفه یاد شده با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و به همت حسینیه قائم آل محمد (عج) و همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 و مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی‌هاشم (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول