اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دیر:

9 درصد از مرگ کودکان زیر 5 سال دیر ناشی از حوادث است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث غیر عمد در کودکان زیر پنج سال شهرستان دیر در سال گذشته 9 درصد بوده است.

9 درصد از مرگ کودکان زیر 5 سال دیر ناشی از حوادث است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسن فخرایی عصر امروز در نشستی درباره فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های مهم توسعه و سلامت در کشورها میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال است، اظهار داشت: سوانح و حوادث، در همه دنیا جزو علل شایع مرگ و میر یا ایجاد معلولیت جسمی و آسیب‌های روحی هستند.

وی با بیان اینکه مرگ‌های ناشی از حوادث قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرگ و میر ناشی از حوادث در شهرستان دیر، بعد از ناهنجاری‌های مادرزادی دومین علت مرگ و میر کودکان زیر پنج است که به‌ علت بی‌دقتی و سهل‌انگاری پدر و مادرها و عدم آموزش و آگاهی آنان اتفاق می‌افتد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد که در منزل و محیط بیرون فضایی امن برای کودک ایجاد کنند و با جلوگیری از دسترسی آنها به لوازم خطرناک و مواد مضر مانند قرص‌ها و داروها از بروز حوادث جبران‌ناپذیر جلوگیری کنند.

فخرایی با اشاره به میزان مرگ ناشی از حوادث در کودکان زیر پنج سال در شهرستان دیر گفت: از سال 83 تاکنون 15 مورد مرگ کودک زیر پنج سال بر اثر حوادث گزارش شده است که هشت نفر از آنان پسر و مابقی دختر بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال 90، مرگ کودکان زیر پنج سال ناشی از حوادث دو مورد بوده است، در سال 91 نیز دو مورد و در 6 ماهه ابتدای سال 92، یک مورد مرگ ناشی از حوادث در کودکان داشته‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کودکان اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت کودکان، مراقبت از کودک از دوران پیش از بارداری با مراقبت از مادری که قصد بارداری دارد شروع و تا زمانی که کودک هشت ساله شود، ادامه می‌یابد.

فخرایی افزود: این مراقب‌ها در دوران پیش از بارداری شامل شناسایی مادران پرخطر از نظر بارداری و ارائه مراقبت‌های خاص به آنان، در دوران بارداری ارزیابی وضعیت مادر و جنین در فاصله‌های مشخص و در دوران کودکی شامل اندازه‌گیری و ارزیابی وزن، قد و دور سر، بررسی سیر تکاملی کودک، بینایی، بیماری‌های شایع و ارزیابی دهان و دندان، وضعیت تغذیه با شیر مادر، واکسیناسیون و بررسی مصرف مکمل‌هاست.

انتهای پیام/66005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول