اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تسلیم؛ آسمانی‌ترین واژه‌های نورانی

عید قربان بشارت معراج آدمی است / قربان صراحت یک ایمان مطلق

قربان بشارت معراج آدمی است از خاک تا خدا و از حصار تنگ خودخواهی تا وسعت اقتدار ارائه آدمی.

عید قربان بشارت معراج آدمی است / قربان صراحت یک ایمان مطلق

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قربان عید باوری است که پس از هزاران سال هنوز از فراز هزاره‌های تاریخ در جغرافیای ایمان ابراهیم، ستون تسلیم اسماعیل را نمی‌لرزاند و رد استواری گام‌هایی را که در گذر از وسوسه خاکی تن سری را به قربانگاه عشق برده است به ملکوت آسمانی‌ترین واژه‌های نورانی رضا و تسلیم پیوند می‌دهد.

قربان تداعی یک خاطره نیست، بزرگداشت یک اندیشه است. اندیشه‌ای که اعتبارش مقام رضای بی چون و چرای ابراهیمی‌است، قربان تعلیق میان شک و باور نیست. صراحت یک ایمان مطلق است.

قربانی یعنی از همه وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها بریدن. یعنی ذبح همه وسوسه‌های زمینی و تمایلات نفسانی. یعنی خاکی کردن دل از غیر خدا.

قربانی اشاره است، اشاره محوی به رد آنچه رنگ تعلق دارد، هر آنچه دلبستگی‌اش تو را از دیدن و شنیدن حقیقت باز می‌دارد، دلت را می‌لرزاند، قدم‌هایت را در رفتن سست می‌کند، نبودن و نداشتنش پریشانت می‌کند، هر آنچه اسیرت می‌کند و جاذبه‌اش وضوح آینه‌های دلت را در صراحت آیه‌های تسلیم رنگ شک و تردید می‌زند، اسماعیل درون توست.

از میان برخیز، نوبت توست و شک مکن که پس از هزاران سال، قربانگاه اینک انتظار قدم‌های تو را می‌کشد تا ابراهیم‌وار اسماعیل درونت را به مسلخ بیاوری و در قامتی سراپا نشان خدایی همه وسوسه‌های زمین را با تیغ تیز ایمان قربانی کنی.

عید قربان است عید سربلندی و سرافرازی ابراهیم و اسماعیل، همچون ابراهیم بدان چه می‌کنی و چرا برای درنگ و غفلت فرصتی نیست، تردید مکن.

و چه درد است که در قتلگه عشق و جنون/ عید قربان شــد و او را غم قربانی نیســت.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول