اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 دی‌ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری کنگره بزرگ سردار شهید محمد‎علی شاهمرادی در اصفهان

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور گفت: کنگره بزرگ سردار شهید محمد‎علی شاهمرادی و 10 هزار شهید عشایر کشور در روز 19 دی‌ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‎شود.

برگزاری کنگره بزرگ سردار شهید محمد‎علی شاهمرادی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مهدی جمشیدی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به کنگره بزرگ سردار شهید محمدعلی شاهمرادی و  10 هزار شهید جامعه عشایر کشور، اظهار کرد: جامعه عشایر کشور در حقیقت محور تمام معادلات و سیاست‌های کشور در دوران پهلوی و گذشته بوده‎اند، چنان که ظلم‌های فراوانی را متحمل شده ‌اند و بنا به فرموده امام خمینی(ره) همان ظلمی که پهلوی به روحانیون کرد، به عشایر نیز همان ظلم شد.

وی با اشاره به اینکه زندگی عشایر براساس طبیعت سازماندهی شده است، افزود: عشایر در حوزه سیاسی نخستین قشر پشتیبان بودند، چنان که یک زن عشایری به نام باختر بیگلری نخستین زن شهید بود که در نبرد رو‌به‌‌رو و تن به تن با دژخیمان ستم‌‌شاهی به شهادت رسید.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور با تأکید بر اینکه سبک زندگی عشایر بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: تنها دو درصد از کل جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‎دهند، اما 27 درصد از تولیدات لبنی کشور را تولید می‌کنند و این در حالی است که اشتغال یک عشایر معادل 10 شغل در کشور است.

وی همچنین با اشاره به نقش عشایر در مؤلفه قدرت اقتصادی و نیز مؤلفه دفاعی و امنیتی  اضافه کرد: حدود 450 هزار نفر از عشایران در رده‌های مقاومت فعال هستند و 250 هزار نفر از بسیجیان برای دفاع از کشور سازماندهی و مسلح شده‎اند.

جمشیدی به وجود 10 هزار شهید عشایر در کشور اشاره و تأکید کرد: از سال 89 نخستین کنگره عشایر شاخص با امام‌قلی عزیزی، از ایل قشقایی آغاز و سپس در سال‌های آتی با هماهنگی اقشار بسیج در کنار برگزاری یادواره‎های شهدا یک شهید شاخص برای برگزاری چنین کنگره‎ای انتخاب می‎شود.

وی به برگزاری کنگره سردار شهید محمدعلی شاهمرادی اشاره کرد و ادامه داد: این یادواره در شهر ورنامخواست برگزار و سپس گنگره اصلی این شهید در دانشگاه صنعتی اصفهان در روز 19 دی ماه برگزار می‎شود.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور به عشایر قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه اصفهان اشاره کرد و گفت: جمعیت عشایر این استان 50 هزار نفر است که 200 نفر از آنها در دوران دفاع مقدس شهید شدند.

وی اظهار کرد: شهید شاهمردای قائم مقام تیپ 44 قمر بنی هاشم (ع) در دوران دفاع مقدس بود که از خصوصیات اخلاقی این شهید می‎توان به خلاقیت، ابتکار عمل و خطر‌پذیری وی اشاره کرد.

جمشیدی ادامه داد: امسال برای معرفی این شهید کتابچه شهدای شاخص در 25 هزار نسخه و ارسال آن به حوزه‌های مقاومت عشایر، تهیه شده و زندگینامه و وصیت‎نامه این شهید در پایگاه اینترنتی شهدای ایل، فراخوان مقاله در پایگاه اینترنتی بسیج عشایر، بازنویسی کتاب شهید شاهمرادی و تدوین ویژه‌نامه برای انتشار انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: شهید محمدعلی شاهمرادی در سال 60 نیز در دو فیلم جان‎برکف و غروب خونین بازی کرده که امسال نیز یک انیمیشن در مورد شخصیت این شهید در حال ساخت است.

انتهای پیام/63012/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول