اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل دفتر جنگل و محیط زیست ژاپن:

خواهر خواندگی کوشیرو با تالاب انزلی در دست اقدام است

معاون مدیر کل دفتر جنگل و محیط زیست جایکای ژاپن گفت: خواهر خواندگی کوشیرو با تالاب انزلی در دست اقدام است.

خواهر خواندگی کوشیرو با تالاب انزلی در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، «کین‌شی شی‌شیدو» ظهر امروز در دومین روز از برگزاری گردهمایی مقدمات پیش‌نویس فاز دوم سند مدیریت تالاب انزلی در اداره کل محیط زیست گیلان یکی از خروجی‌های فاز نخست اجرای این پروژه را تشکیل کمیته مدیریت تالاب انزلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه مدیریت تالاب انزلی دارای ضعف‌ها و نقص‌هایی بود، اظهار کرد: کمیته مذکور می‌تواند با نظر تمام اعضای آن که از ارگان‌های مربوط به تالاب هستند مدیریت یکپارچه تالاب را اعمال کنند.

نماینده تیم ژاپنی جایکا، با اشاره به اینکه اجرای فاز نخست پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی زمان‌بندی مشخصی داشت، خاطر نشان کرد: فاز نخست این پروژه با عجله به پایان رسید.

وی، از عدم فعالیت به موقع کمیته مدیریت تالاب ابراز تأسف کرد و یادآور شد: مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که امیدواریم با همکاری استانداری گیلان و محیط زیست شاهد تحول کمیته مذکور باشیم.

شی‌شیدو، با اشاره به اینکه روز گذشته متوجه وقفه 18 ماهه پایش آب تالاب در فاز نخست پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب شده‌ایم، تصریح کرد: تازه متوجه شدیم که این فعالیت‌ها از فاز نخست متوقف شده است.

وی اضافه کرد: بار اجرایی این پروژه به‌عهده تیم جایکای ژاپن است و سعی می‌کنیم آن را به خوبی انجام دهیم.

معاون مدیر کل دفتر جنگل و محیط زیست جایکای ژاپن، از دستگاه‌های مربوطه استان خواست تا همکاری‌های لازم را کمیته مدیریت اکولوژیک تالاب داشته باشند.

وی، درباره خواهرخواندگی تالاب کوشیرو با تالاب انزلی، یادآور شد: خواهرخواندگی این دو تالاب در دست اقدام است.

شی‌شیدو، با بیان اینکه اقدام‌های تالاب کوشیرو با تالاب انزلی متفاوت است، متذکر شد: نمی‌توان همان اقدام‌ها را درباره تالاب انزلی اعمال کرد بلکه باید ببینیم برای تالاب انزلی چه راهکاری مناسب است.

وی از توجه دولت ایران نسبت به وضعیت تالاب‌ها قدردانی کرد و یادآور شد: تیم همکاری‌های بین‌المللی ژاپن «جایکا» در کنار محیط زیست ایران قرار دارد و به این عرصه کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/2300/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول