اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

نجات تالاب انزلی نیازمند عزم ملی است

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: نجات تالاب انزلی از وضعیت بحرانی و فاجعه‌آمیز نیازمند عزم ملی و استفاده از روش‌های علمی است.

نجات تالاب انزلی نیازمند عزم ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان صبح امروز در دومین روز از برگزاری گردهمایی مقدمات پیش‌نویس فاز دوم سند مدیریت تالاب انزلی با همکاری جایکا اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات نتایج خوب و مثبتی داشته باشد و الگویی برای کشور و دنیا شود.

وی مشکلات زیست محیطی را اساسی‌ترین معضلات جامعه بشری دانست و افزود: در هیچ نقطه‌ای از دنیا نیست که مشکلات زیست‌محیطی وجود نداشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان پیشرفت صنعتی بشر در تمام حوزه‌ها را موجب بیشترین خسارات به محیط زیست عنوان کرد و گفت: این امر در کشور‌های جهان سوم بیشتر مشهود است.

وی با بیان اینکه رشد آلاینده‌ها در جامعه و طبیعت روند بسیار سریعی دارد، تصریح کرد: اقدام‌های ما نیز برای برطرف کردن این آلاینده‌ها باید با سرعت مضاعف‌تری صورت گیرد.

اصغریان ادامه داد: در کشورهایی مانند ایران، آنچه که می‌تواند رخ دهد این است که بتوانیم محیط زیست خود را به عنوان یک پایلوت حفظ کنیم.

این مسئول به همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) اشاره کرد و افزود: فکر دولت و ملت ژاپن بسیار ارزشمند است زیرا آن‌ها دنیا را یکپارچه می‌بینند و از منابع درآمدی خود در کشورهای دیگر مانند ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند که قابل ارزش است.

وی به وضعیت رودخانه‌های رشت اشاره کرد و آن‌ها را آلوده‌ترین رودخانه‌های دنیا خواند و یادآور شد: زمانی شنا کردن را در این رودخانه‌ها می‌آموختیم اما امروز آلودگی آن‌ها زبانزد خاص و عام شده است.

اصغریان با اشاره به کاهش عمق تالاب انزلی خاطرنشان کرد: در مدت 25 سال به قدری رسوب تالاب انزلی را فرا گرفته که چهره آن تغییر یافته و بسیاری از نقاط تالاب توسط نیزارها پوشانده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت فاجعه‌آمیزی برای تالاب انزلی رخ داده است، متذکر شد: باید برای نجات تالاب با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان داشتن عزم ملی و همه‌جانبه را در نجات تالاب انزلی تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه در گیلان باید عزم جدی خود را برای نجات تالاب نشان دهند تا یکبار برای همیشه این مسئله برطرف شود.

وی استفاده از روش‌های ملی را در نجات تالاب مؤثر خواند و یادآور شد: باید از فرصت همکاری تیم ژاپنی برای نجات تالاب استفاده کنیم.

اصغریان از تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان خواست با تیم ژاپنی جایکا همکاری کنند، تا سند مذکور به نتیجه برسد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان همچنین از معرفی استاندار جدید گیلان در روز پنجشنبه همین هفته خبر داد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول