اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارس می‌دهد

عید قربان جلوه‌گاه تعبد، تسلیم و بندگی است

عید قربان عید پاکی‌ها و نماد بارز بندگی به درگاه معبود ازلی و نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر است.

عید قربان جلوه‌گاه تعبد، تسلیم و بندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، باز هم صدای پای عید، این بار عید سرسپردگی و بندگی به درگاه خداوند و معبود ازلی و جلوه‌گاه تعبد، تسلیم و بندگی است.

عید قربان روز ذبح نفس با تیغ تقوا و رهایی از تمامی تعلقات دنیا و هرآنچه غیرخداوند و مجرای فیض الهی و عید برآمدن انسانی نو، انسانی پاک و با فضیلت از خاکستر وجودی خویش و تقرب به درگاه احدیت است.

و چه زیباست که می‌گویند عید قربان عید برآمدن روزی نو و انسانی نو است، از این جهت که انسان قلب و روح و جان خود را از تمامی دلبستگی‌ها و تعلقات دنیوی وتمامی کینه‌ها دور کرده و بسان پرنده‌ای سبک بال روبه سوی منزلگه عشق و معبود ابدی می‌شتابد.

این روز، روز وحدت و همبستگی و یکدلی مسلمین جهان و روز شکستن زنجیرهای شیطان لعین از سفره دل و عید نزدیک شدن تمامی دل‌ها به یکدیگر و شکستن حصار تنهایی است.

این روز را اوج بندگی و ایثار ابراهیم خلیل‌الله و پرشکوه‌ترین ایثار و زیباترین بندگی به درگاه خداوند متعال نامیده‌اند، ما باید درس آموز این ایثار بوده و تسلیم تمامی تعلقات در برابر خداوند باری تعالی باشیم.

در این عید شوق دلدادگی بر خنجر نفس پیروز و سربلند است و ما نیز باید از خواسته دل در برابر خواسته دین و خداوند چشم گوشی کرده و لبیک گوی ندای و دستور الهی باشیم.

عید قربان عید عزت و ایمان است

امام جمعه اهل سنت بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک عید قربان با بیان اینکه عید قربان عید عزت و ایمان است گفت: عید قربان عید سرفرازی انسان و روز پیروزی بر هوای نفس است.

ماموستا خالدی افزود: عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ مذهبی تمام مسلمانان جهان است که موضوع و هدف اصلی آن قرب به خداوند و قربانی کردن هواهای نفسانی است.

وی با بیان اینکه این عید، عید سر بریدن گناهان و موانع ایمانی به وسیله تیغ ایمان و تقوا است اظهار کرد: مسلمین باید همچون ابراهیم خلیل و دوست خداوند همه تعلقات از جمله جان و مال خود را برای رضای خداوند قربانی کنند.

خالدی این عید را عید وحدت و اتحاد میان مسلمانان جهان عنوان کرد و گفت: مسلمان سرافراز جهان باید یکپارچه و متحد عید با شکوه قربان را اقامه کنند تا بدخواهان دین مبین اسلام این اوج شکوه و عزت مسلمانان را بینند و دستشان از رسیدن به اهدافشان و تفرقه میان مسلمانان کوتاه باشد.

وی بر شرکت باشکوه مسلمانان در مراسم حج و نشان دادن اتحاد خود به تمای جهانیان تأکید کرد.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: با پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی فریاد برائت از مشرکین را سر داده و برادری و وحدت خود را به مخالفین اسلام نشان خواهیم داد.

ماموستا خالدی با بیان اینکه مسلمانان باید عید قربان را غنیمت بشمارند خاطرنشان کرد: این عید موضوع مشترک میان تمامی مسلمانان آزادی‌خواه جهان و نماد اتحاد آنها است از این رو باید با تمام وجود قدر این روز ارزشمند و بزرگ را دانسته و از آن بهره معنوی به صورت اکمل ببریم.

امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان تأکید کرد: لازم است از قدرت فکری و ایمانی مسلمانان برای تحقق اهداف قرآن و ذلیل کردن جبهه استکبار استفاده لازم را ببریم.

انتهای پیام/79015/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول