اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سابق رئیس سازمان ملی جوانان:

نقش زنان در عرصه اقتصاد غیرقابل انکار است

مشاور سابق رئیس سازمان ملی جوانان گفت: زنان با داشتن شاخصه‌هایی چون کم‌توقع، پر‌کار و مسئولیت‌پذیر بودن نیروهای مناسبی برای کارگاه‌ها بوده و چرخه‌های اقتصادی امروز دنیا بر روی شانه‌ها، دست‌ها و قلب‌های زنان پیش می‌رود.

نقش زنان در عرصه اقتصاد غیرقابل انکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فروغ نیلچی‌زاده شامگاه دوشنبه در همایش بزرگداشت نخستین بانوی بازرگان جهان اسلام با بیان اینکه انسان‌ها بر روی این کره خاکی بی‌قرارند، چرا که برای زمین آفریده نشده‌اند و مکان اصلی آنها بهشت است، اظهار کرد: افرادی که نمی‌دانند جایگاه حقیقی آنها دنیا نیست، تصور می‌کنند باید در دنیا به دنبال آسایش باشند نه آرامش و تمام دارایی خود را صرف آسایش می‌کنند و این مهم به دست نمی‌آید مگر با امکانات نیز با ثروت و قدرت به دست آوردنی است.

وی ادامه داد: حکایت انسان تبعیدی زمین با نگاه ویژه او در اینکه از کجا به دست آورد و برای چه خرج کند، دو سؤال مهمی هستند که موقعیت ممتاز خلاقیت‌های هنری، کاری و فکری را احاطه می‌کند.

مشاور سابق رئیس سازمان ملی جوانان با تاکید بر اینکه تنها زنان قدرتمند و هوشمند می‌توانند در این مسیر جریان‌ساز باشند، تصریح کرد: دنیای امروز به عنوان میراث‌دار اقتصاد جهان پس از قرون وسطی، زن را به عنوان یک عنصر اقتصادی خیلی جدی‌تر از گذشته وارد عرصه‌های کاری کرد.

وی با بیان اینکه زنان نیرو‌های مناسبی برای کارخانه و کارگاه‌ها بوده و هستند، اضافه کرد: زنان دارای شاخصه‌هایی چون کم‌توقع، پرکار و مسئولیت‌پذیر هستند و در صورتی که نیاز هم داشته باشند با حداقل‌ها می‌سازند و نیروی کار ارزان بوده و چرخه‌های اقتصادی امروز دنیا بر روی شانه‌ها، دست‌ها و قلب‌های زنان پیش می‌رود.

نیلچی‌زاده با اشاره به اینکه دنیای مدرن، شیک و زیبا با ویترین رنگارنگ امروز با استثمار ویژه زن‌ها حرکت کرده است، تاکید کرد: به همان صورتی که در دنیای کهن نیز در بسیاری از زمان‌ها این زن بود که بی‌صدا در فعالیت‌های اقتصادی تلاش می‌کرد، اما به نام او تمام نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه و اثر این استثمار هنوز در سراسر نقاط جهان در هر پنج قاره وجود دارد، افزود: زنانی که نتیجه کار آنها از آن خودشان نیست و استثمار می‌شوند.

مشاور سابق رئیس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه در میان دنیای سنتی و مدرن زنان اندک اما بسیار برجسته‌ای هستند که هیچ شخصی نمی‌تواند، نقش ویژه و منحصر به‌ فرد آنها را انکار کند، گفت: آنها زنانی هستند که پیش از اینکه به کار، درآمد و نیازهای اولیه خود فکر کنند، نیازهای حقیقی‌تر و ناب‌تری را دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروزه روانشناسان معناگرا در دنیا به این نیاز‌ها کم‌ و بیش توجه کرده‌‌اند، اظهار کرد: انسان دارای نیازهای حقیقی بوده و برای محبت ناب به آن محتاج است و این نیاز‌ها انسان را انسان می‌کند.

نیلچی‌زاده با تاکید بر اینکه با این حقیقت ویژه و منحصر به فرد تفاوتی نمی‌کند که بانویی که پای بر عرصه اشتغال، کارآفرینی، تجارت و اقتصاد گذاشته است یا سرمایه‌دار و ثروتمند و یا فاقد حداقل‌ها در سرمایه اولیه باشد، تصریح کرد: مهم این است که پیش از آغاز به فعالیت هدف خود را مشخص کرده است، زیرا اگر هدف خود را مشخص نکند، جریان پرشتاب مانند یک رودخانه او را می‌برد.

وی با بیان اینکه دنیای رنگارنگ، زیبا و پر از لطافت زنانه این قابلیت را دارد که خلاقیت‌های بی‌نهایت مثبت و یا بی‌نهایت منفی بیافریند، اضافه کرد: در بین این زنان بانوی بانوان عالم حضرت خدیجه کبری (س) به عنوان یکی از چهار زن برجسته بهشتی نقش خود را در عرصه اقتصادی به عنوان یک نقش ماندگار، اما متفاوت بازی کرده است.

مشاور سابق رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به اینکه زنان قدرتمند و تاجر در دنیا کم نبوده‌اند، تاکید کرد: ویژگی خاص و ممتازی که حضرت خدیجه (س) را از سایر زنان متمایز می‌کند، ازدواج باارزش ایشان بوده است و نه ثروت ایشان، عشق حضرت خدیجه (س) به ویژگی‌هایی بود که در پیامبر (ص) تا آسمان او را شرکت می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز بسیاری از زندگی‌ها دچار آسیب هستند، چرا که دنیای مدرن امروز به زن دروغ‌های بسیاری می‌گوید، افزود: از جمله اینکه از زنان می‌خواهد تمام زنانگی خود را در بیولوژیک خود معنا کند و خود را در بارانداز نگاه‌ها قرار بدهد، تا ایجاد جذابیت‌های جنسی کند.

نیلچی‌زاده با اشاره به اینکه با این ویژگی زن برده جدیدی است که ناآگاهانه، اما با اراده حرکت می‌کند، گفت: به همین دلیل نوع نگاهی که قرار است به زن شود، اگر دانشمند و هنرمند نیز باشد او را با زیبایی‌های بیولوژیک او قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز اگر بخواهی عاقلانه، زیبا و هوشمندانه زندگی کنی انگشت اتهام خود را به سمت شما می‌آورند، اظهار کرد: اما ما افتخار می‌کنیم به اینکه توانایی‌هایی را در خود کشف کردیم و این توانایی‌ها را صرف منیت‌های خود نکرده‌ایم.

انتهای پیام/63015/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول