اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهمین جلسه شورای شهر اهواز صورت گرفت

اعضای پنج نفره کمیسیون‌ها مجددا به رای‌گیری گذاشته شدند

نهمین جلسه شورای شهر اهواز با حضور 21 نفر اعضا برگزار شد و اعضای پنج نفره کمیسیون‌ها مجددا به رای گیری گذاشته شدند.

اعضای پنج نفره کمیسیون‌ها مجددا به رای‌گیری گذاشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نهمین جلسه شورای شهر اهواز شامگاه دوشنبه با حضور تمام اعضا راس ساعت 15 و 30 دقیقه در ساختمان شورای شهر برگزار شد.

جلسه شورا به دلیل تاخیر 30 دقیقه‌ای بعضی از اعضا و از جمله رییس شورا که بار‌ها اعلام می‌کند که اعضا زود‌تر حاضر شوند، دیر آغاز شد.

در ابتدای جلسه و پس از تلاوت آیات قرآن رامی علاسوند رئیس شورای شهر روز عرفه و عید سعید قربان را گرامی داشت و انتخاب شایسته سیدخلف موسوی را به عنوان شهردار اهواز به شهروندان تبریک گفت و مقرر شد سه نفر از اعضا نطق پیش از دستور خود را قرائت کنند.

پیش از آغاز نطق پیش از دستور قربانعلی سعادت‌نیا ایام ذی‌الحجه را بسیار پر برکت دانست و گفت: 9 ذی الحجه روز عرفه بوده و در این روز بارقه‌های امید برای کسانی که مشتاق بندگی خداوند هستند باز است.

وی با بیان اینکه روز عرفه روز خاکی بودن است ادامه داد: اگر کسی در شب‌های قدر نتواند توبه کند روز عرفه را قدر بداند چرا که روز با ارزشی است.

در ادامه احمد باورساد در نطق پیش از دستور خود به انتخاب شایسته مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان و همچنین توسعه فرهنگ سرای بهمن علاء‌الدین در اهواز و مشکلات دفن زباله در منطقه برومی اشاره کرد.

سپس رئیس شورا که ظاهرا فراموش کرده بود استاندار خوزستان تغییر کرده است حضور مقتدایی را در سمت استانداری خوزستان فردی شایسته دانست و گفت: مقتدایی فرزند خوزستان است.

در ادامه جلسه کاظم سواری که دومین نفر برای قرائت نطق پیش از دستور بود به مناطق محروم عین دو، خمینه و علی آباد اشاره کرد و گفت: اعضای شورا شهر برای چگونگی از وضعیت شهر از این مناطق بازدید کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر در پاسخ به کاظم سواری گفت: مقرر شده است که 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای فلکه ورودی عین دو که منطقه محرومی بوده هزینه شود و پیمانکار این طرح نیز مشخص و آماده کار است. همچنین با توجه به رایزنی‌های انجام شده قرار شد مناطق خمینه و علی آباد به طرح تفصیلی شهر اضافه شود تا از خدمات شهری محروم نمانند.

در ادامه حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز در این خصوص گفت: درست است که مناطق عین دو و یا علی آباد جزو محدوده شهرداری نیستند اما طبق قانون کشوری باید به آن‌ها خدمات ارائه شود.

جانعلی خورشیدی و آذر زمانپور دو تن از اعضای شورا شهر که از مناطق مختلف شهرداری اهواز بازدید کرده بودند در این جلسه به ارائه گزارش از این مناطق پرداختند.

در ادامه روند جلسه اسکندر زنگنه به اهمیت نطق پیش از دستور در حل مشکلات شهر اهواز و موضوع اشتغال جوانان اشاره کرد و از اعضا خواستار شد که وقت بیشتری به ارائه نطق‌های پیش از دستور اختصاص دهند.

زیبا صالح‌پور عضو با تجربه شورای شهر اهواز وقتی دید که اعضای بسیاری در جلسه وقت صحبت کردن پیدا می‌کنند خطاب به رییس شورا گفت: در هر جلسه تنها باید سه نفر نطق بیش از دستور آن هم در کل 30 دقیقه قرائت کنند اما متاسفانه در این جلسه یک ساعت از وقت شورا بابت صحبت کردن تعداد بسیاری از اعضا سپری شد.

در ادامه هدایت ممبینی داور سابق فوتبال کشورمان که به تازگی از سفر خارج برگشته بود عنوان کرد: معتقدم که منطقه عین دو با توجه به گستردگی آن نیاز به یک شهرداری وی‍‍ژه دارد تا خدمات بهتری در آن منطقه ارائه شود.

رئیس شورا شهر در ادامه، به دستور نهمین جلسه شورای شهر اهواز پرداخت و افزود: فرمانداری اهواز طی نامه‌ای در خصوص کاهش تعداد اعضا در کمیسیون‌ها به شورا تذکر داده است و اعلام کرده است که بر اساس قانون تعداد اعضای حاضر در هر کمیسیون باید بین سه تا پنج عضو باشد.

حسین حیدری که سابقه حضور در استانداری اهواز را داشته و از مواد قانونی به خوبی آگاه است با طرح سه پیشنهاد به اعضای شورا گفت: اعضای شورا می‌توانند رای اصراری داده و با فرماندار جلسه‌ای برگزار کنند یا اینکه کل ترکیبات کمیسیون‌ها را بر هم بزنند و از نو انتخاب اعضای کمیسیون‌ها بر اساس تبصره قانونی مشخص شوند همچنین در حالت سوم می‌توان اعضای هر کمیسیون را با نظر رئیس شورا به پنج نفر کاهش داد.

به دنبال این پیشنهادات، غلامرضا سبزعلی یک پیشنهاد دیگر مبنی بر اینکه می‌توان با فرماندار صحبت کرد که اصلا حرف شما اشتباه است.

بعد از ذکر این پیشنهادات و اعلام رییس شورا مبنی بر اینکه اعضا نظر خود را در خصوص پیشنهادات بیان کنند تازه گرمی نهمین جلسه شورای شهر اهواز شدت گرفت و روند هشت جلسه قبلی ادامه پیدا کرد طوری که هر یک از اعضا از یک سو نظر خود را با بی‌نظمی اعلام می‌کردند.

سرانجام اعضا با توجه به اینکه به توافق بر سر انتخاب کدام پیشنهاد نمی‌رسیدند به گفته رئیس و نایب رییس جلسه کار به رای گیری و قصه جام شیشه‌ای کشیده شد. کاری که تقریبا در هر هشت جلسه قبل نیز آن هم به صورت سوری به کرار تکرار شد.

روال انتخاب به این صورت بود که رییس شورا با صلاحدید خود پنج نفر از اعضای 9 نفره هر کمیسیون را انتخاب می‌کرد و سپس کار رای گیری برای انتصاب این اعضا صورت می‌گرفت.

کار شش کمیسیون به خوبی و با سرعت بسیار انجام شد و هیچ یک از اعضا به انتخاب رئیس شورا اعتراض نمی‌کردند تا اینکه نوبت به کمیسیون ورزش و جوانان رسید و اعتراضات اعضا نسبت به افراد انتخاب شده توسط رئیس شورا بالا گرفت.

هدایت ممبینی، اسکندر زنگنه، مهدی آلبوشوکه، علی ناصری و سید محمد جواد رضوی برای حضور در این کمیسیون انتخاب شدند اما رئیس شورا برای اینکه شورای اسلامی شهر بهتر بتواند به ورزش بانوان رسیدگی کند معتقد بود که یک نفر از اعضا به صورت داوطلبانه کنار رود و به جای آن خانم زمانپور در کمیسیون حضور پیدا کند که اسکندر زنگنه داوطلبانه کنار کشید.

مریم ابریشم‌کار که داعیه حضور در کمیسیون ورزش و جوانان را داشت معتقد بود نام وی باید در بین اعضای پنج نفره باشد و شکایت خود را نسبت به انتخاب‌های رئیس شورا اعلام داشت. در این بین آذر زمانپور که نامش در بین اعضا قرار گرفته بود به مشاجره با همتای معترض خود پرداخت و اعلام کرد اگر شما دوست دارید من جای خود را با شما در کمیسیون خدمات شهری تعویض می‌کنم.

در ادامه اسکندر زنگنه که داوطلبانه کنار کشیده بود وقتی دید اعضا نسبت به انتخاب رئیس شورا اعتراض می‌کنند فرصت را غنیمت شمرد و گفت: من از کناره گیری خود منصرف شدم و می‌خواهم در این کمیسیون حضور داشته باشم که نایب رییس شورا وی را آرام کرد تا از کناره‌گیری خود منصرف نشود. سرانجام آذر زمانپور در این کمیسیون انتخاب شد و ماجرا ختم به خیر شد.

در پایان این جلسه به گفته رئیس شورای شهر اهواز امروز تمام کمیسیون‌ها جلسات خود را برگزار می‌کند تا رئیس و هیئت رئیسه آن‌ها باید مشخص شود.

انتهای پیام/75015/40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول