اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌های آب منطقه‌ای اردبیل:

48 سد کوچک و بزرگ در اردبیل احداث می‌شود

مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌های آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون 48 مورد سد بزرگ و کوچک در جای جای استان اردبیل احداث شده است.

48 سد کوچک و بزرگ در اردبیل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حسین‌پور عصر امروز در کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات رودخانه‌ها در اردبیل اظهار داشت: اهداف فنی و حقوقی دولت از تعیین حد بستر و حریم رودخانه تبیین شده و باید این حریم مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رعایت حد بستر و حریم رودخانه‌ها را خط قرمز برای جلوگیری از بروز خسارت در جهت حفاظت از جان و مال عموم مردم می‌دانیم.

حسین‌پور در ادامه اقدامات مؤثر و مفیدی که توسط شرکت آب منطقه‌ای در جهت کنترل و کاهش خطرات ناشی از سیلاب صورت گرفته بود نظیر احداث 48 مورد سد بزرگ و کوچک و تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان به طول یک‌هزار و 778 کیلومتر را یادآور شد.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای عملیات ساماندهی و کنترل سیلاب به طول 92 کیلومتر و بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها به طول 108 کیلومتر انجام شده است.

وی در ادامه از نصب بیش از 405 عدد تابلو هشدار سیل و شنا کردن ممنوع در سطح استان و نصب روپر (نشانه‌گذاری) در حد بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به طول 245 کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برنامه‌ها و اقداماتی که برای این هفته مدنظر شرکت قرار گرفته است را شامل تهیه و توزیع بروشور و کتابچه، پخش آگهی از طریق صدا و سیما، هماهنگی با ائمه جماعات سطح استان جهت ارشادات عموم در مورد پیامدهای دخل و تصرفات غیرمجاز در بستر و حریم و همچنین نصب بنر و پوستر و پخش برنامه‌های مرتبط از طریق برنامه امان که در جهت افزایش آگاهی‌‌های عمومی صورت گرفته است، عنوان کرد.

در پایان پیشنهادات مهمی در جهت فرهنگ‌سازی عمومی از طریق اعضا حاضر مطرح شد.

انتهای پیام/62006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول