اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر بندرعباس:

شهر را نمی‌توان براساس تمایلات حزبی و گروهی مدیریت کرد

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه توسعه شهرها براساس تعاریف و شاخص‌هاست، گفت: اداره شهر براساس تمایلات حزبی و گروهی مهم‌ترین چالش در مسیر توسعه است.

شهر را نمی‌توان براساس تمایلات حزبی و گروهی مدیریت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسام صمیمی ظهر امروز در نشست شورای شهر بندرعباس با اشاره به برگزاری سمینار خدمات شهری در مشهد با حضور مقامات شهرهای کشورهای دیگر اظهار داشت: برگزاری چنین سمینارهایی نیز در شهر بندرعباس مورد نیاز است و در این راستا در دیدگاه‌های شهرداری این امر دیده و گنجانده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز شهرهای پیشرفته براساس شاخص‌های تعریف شده کنترل و مدیریت می‌شوند و در همین راستا شورای بندرعباس نیز باید امور را به سمتی پیش ببرد که این شهر براساس شاخص‌ها توسعه یابد نه تمایلات حزبی و گروهی.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: متاسفانه امور به نحوی رقم خورده که اگر شهرداری حتی خوب نیز کار کند و از گروهی خاص نباشد آن گروه او را تخریب و اگر شهرداری بد کار کند گروه موافق از او تعریف و حمایت می‌کنند و این در حالی است که شاخص‌ها نادیده گرفته می‌شود.

صمیمی در ادامه با بیان اینکه شهر 2 میلیون نفری مشهد شهرداری آن بودجه‌ سالانه‌ای معادل 13 هزار میلیارد تومان دارد، گفت: این بودجه 60 برابر بودجه شهرداری بندرعباس است که حدود نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای با توجه به جمعیت دو شهر از بودجه آنها داشته باشیم بودجه شهر مشهد نیز باید سالانه 650 میلیارد تومان باشد.

صمیمی ادامه داد: شورا و شهرداری بندرعباس باید با کسب تجربه و اخذ راهکار از شهرهایی همانند مشهد راهکارهای افزایش بودجه برای خود را بررسی کنند.

این مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه رئیس شعبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس به شورای این شهر اضافه کرد: سال گذشته آن‌طور که در نامه رئیس یاد شده آمده 14 هزار متر از فضای این دانشگاه با هدف تعریض خیابان ساحلی توسط شهرداری گرفته شده است.

صمیمی افزود: همچنین رئیس این شعبه گفته است متاسفانه شهرداری بندرعباس نه تنها به تعهدات خود مبنی بر ساخت دیوار جنوبی این مرکز آموزشی اقدام نکرده بلکه با احداث دیوار توسط دانشگاه نیز مخالفت می‌کند.

وی همچنین گفت: در این نامه گفته شده است که شهرداری بندرعباس حتی قصد تخریب دیوار شرقی شعبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بندرعباس را به بهانه تعریض خیابان صمدو نیز دارد.

این عضو شورا یادآور شد: در این نامه از شورای شهر خواسته شده است نسبت به همکاری با شعبه یاد شده مساعدت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول